Klacht Nederlandse Spoorwegen: Trein vertrekt te vroeg

Petra

Op zaterdag 15 maart vertrok de trein van 16.12 vanaf station Amersfoort Schothorst 2 minuten te vroeg. Op de stationsklokken is het dan 16.10! Hierdoor staan wij een half uur in de kou te wachten en zijn wij te laat op onze afspraak in Amsterdam. Voor te laat vertrekkende treinen heb ik nog enigszins begrip, hiervoor absoluut niet!

Excuus van de NS en bos bloemen te bezorgen bij onze afspraak in Amsterdam

Nederlandse Spoorwegen
    Geachte mevrouw Barel,Dank u voor uw bericht van 16 maart 2014 dat u naar Klachtenkompas heeft opgestuurd.Mijn excuses als de trein te vroeg vertrokken is. Voor de vertraging kan ik u normaal gesproken een vergoeding aanbieden volgens de regeling Geld Terug Bij Vertraging. In dit geval niet, omdat u om 16:12 heeft ingecheckt. Dit was sowieso te laat om de trein te kunnen halen, omdat dit de vertrektijd van de trein is. Om de trein van 16:12 te kunnen nemen had u vóór 16:12 moeten inchecken.Ik hoop dat ik u voldoende heb geïnformeerd.Met vriendelijke groet,NS Klantenservice
    Beste NS,
    Het klopt dat wij om 16.12 hebben ingecheckt. Dat deden we omdat we lopend vanuit de fietsen stalling de trein zagen vertrekken met 16.10 op de stations klokken. Wij hebben dus rustig aan gedaan op de trap en zodoende pas om 16.12 onze kaart langs het apparaat gehaald. De trein was toen allang uit het zicht verdwenen dus uw beredenatie houdt geen stand.Hoogachtend
    P.M. Barel
    Nederlandse Spoorwegen
    Geachte mevrouw Barel,Dank u voor uw aanvullende informatie in reactie op mijn bericht van 17 maart 2014.Het moet voor ons enigszins te controleren zijn hoe laat u de trein wilde nemen. Ik begrijp volledig uw handelwijze, maar uw inchecktijd (en de looptijd naar het perron) is bepalend. Ik zal echter eenmalig een gebaar maken. Aangezien de volgende treinverbinding die u had kunnen nemen die van 16: 34 is, vergoed ik u een vierde deel van de ritprijs. Dit komt neer op € 3,65. Kunt u hiervoor een rekeningnummer naar ons opsturen.Ik hoop dat ik u voldoende heb geïnformeerd.Met vriendelijke groet,NS Klantenservice
    Petra
    Ns klantenservice, Wij zijn het niet eens met deze handelswijze. U kunt zelf ook controleren hoe laat de trein is vertrokken anders dan op basis van de inchecktijd. Op deze manier maakt u oneigelijk gebruik van de incheckpalen. U heeft op geen enkel moment toegegeven dat de trein te vroeg is vertrokken en laat ons en onze bestemming letterlijk en figuurlijk in de kou staan u gaat daar volkomen aan voorbij. Voor de aangeven vergoeding is nog niet een enkele roos te koop!

Petra

Ook een klacht indienen over Nederlandse Spoorwegen?