Klacht Nederlandse Spoorwegen: Trein vertrekt te vroeg

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 54177
Gebruiker
Petra
Datum
4 reacties

Details

De klacht

Op zaterdag 15 maart vertrok de trein van 16.12 vanaf station Amersfoort Schothorst 2 minuten te vroeg. Op de stationsklokken is het dan 16.10! Hierdoor staan wij een half uur in de kou te wachten en zijn wij te laat op onze afspraak in Amsterdam. Voor te laat vertrekkende treinen heb ik nog enigszins begrip, hiervoor absoluut niet!

De oplossing

Excuus van de NS en bos bloemen te bezorgen bij onze afspraak in Amsterdam

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat Nederlandse Spoorwegen hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

4 reacties

  1. Auteur
    Nederlandse Spoorwegen
    Datum
    Geachte mevrouw Barel,Dank u voor uw bericht van 16 maart 2014 dat u naar Klachtenkompas heeft opgestuurd.Mijn excuses als de trein te vroeg vertrokken is. Voor de vertraging kan ik u normaal gesproken een vergoeding aanbieden volgens de regeling Geld Terug Bij Vertraging. In dit geval niet, omdat u om 16:12 heeft ingecheckt. Dit was sowieso te laat om de trein te kunnen halen, omdat dit de vertrektijd van de trein is. Om de trein van 16:12 te kunnen nemen had u vóór 16:12 moeten inchecken.Ik hoop dat ik u voldoende heb geïnformeerd.Met vriendelijke groet,NS Klantenservice
  2. Auteur
    Petra
    Datum
    Beste NS,
    Het klopt dat wij om 16.12 hebben ingecheckt. Dat deden we omdat we lopend vanuit de fietsen stalling de trein zagen vertrekken met 16.10 op de stations klokken. Wij hebben dus rustig aan gedaan op de trap en zodoende pas om 16.12 onze kaart langs het apparaat gehaald. De trein was toen allang uit het zicht verdwenen dus uw beredenatie houdt geen stand.Hoogachtend
    P.M. Barel
  3. Auteur
    Nederlandse Spoorwegen
    Datum
    Geachte mevrouw Barel,Dank u voor uw aanvullende informatie in reactie op mijn bericht van 17 maart 2014.Het moet voor ons enigszins te controleren zijn hoe laat u de trein wilde nemen. Ik begrijp volledig uw handelwijze, maar uw inchecktijd (en de looptijd naar het perron) is bepalend. Ik zal echter eenmalig een gebaar maken. Aangezien de volgende treinverbinding die u had kunnen nemen die van 16: 34 is, vergoed ik u een vierde deel van de ritprijs. Dit komt neer op € 3,65. Kunt u hiervoor een rekeningnummer naar ons opsturen.Ik hoop dat ik u voldoende heb geïnformeerd.Met vriendelijke groet,NS Klantenservice
  4. Auteur
    Petra
    Datum
    Ns klantenservice, Wij zijn het niet eens met deze handelswijze. U kunt zelf ook controleren hoe laat de trein is vertrokken anders dan op basis van de inchecktijd. Op deze manier maakt u oneigelijk gebruik van de incheckpalen. U heeft op geen enkel moment toegegeven dat de trein te vroeg is vertrokken en laat ons en onze bestemming letterlijk en figuurlijk in de kou staan u gaat daar volkomen aan voorbij. Voor de aangeven vergoeding is nog niet een enkele roos te koop!

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Petra
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over Nederlandse Spoorwegen?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen