Klacht Nederlandse Spoorwegen: Uit stappen in Brandevoort onmogelijk met een electrische rolstoel

Jeanny Biggelaar

Ik ben rolstoel afhankelijk.
Na veel aarzelen had ik besloten om met mijn electrische rolstoel met de trein van Brandevoort naar Eindhoven te reizen , de reis naar Eindhoven ging goed , Ik kon in Brandevoort zonder probleem met mijn rolstoel de trein inrijden ook in Eindhoven ging alles goed ik kon zonder probleem de trein uit rijden met de lift naar beneden en ik stond in Eindhoven.
Dan nu het verhaal over de terug reis.
In eindhoven geen probleen zonder moeite kwam ik op het juiste perron en ik kon zo de trein inrijden.
Maar toen in Brandevoort ik kon niet uit de trein wegens een hoogte verschil van 25cm tussen de trein en het perron
De conducteur kon mij ook niet helpen en stelde voor om door te reizen naar Mierlo Hout en het daar op nieuw te proberen zonder succes ook hier een hoogte verschil tussen de trein en het perron dan maar door naar Helmond centrum hier kon ik de trein wel verlaten .
Daar stond ik dus moederziel alleen met mijn elektrische rolstoel 5km van huis en het was intussen al donker.
Niemand van de NS kon mij helpen en het was intussen al donker (rond 18.00 uur).
Uiteindelijk is mijn man met de fiets naar Helmond gekomen en zo ben ik in de donker thuis gekomen.
2 vragen
- Waarom kon ik in Brandevoort niet uit stappen.
- Waarom kon het NS personeel mij niet helpen

Als je met een electrische rolstoel op een station in kunt stappen verwacht ik ook dat je op het zelfde station uit kunt stappen
Beide reizen betrof de stoptrein van Deurne naar Den Bosch vv

Ik vind dat mij zo te laten staan opo het station in de donker in een electrische rolstoel beneden alle regels van fatsoen.

Ik vind dat de NS in gebreke is gebleven en eis de kosten van mijn kaartje terug en excuses voor de slechte service

Ook een klacht indienen over Nederlandse Spoorwegen?