Klacht Nederlandse Spoorwegen: Uitgecheckt zonder ingecheckt

Arné

Ik dacht in Amsterdam CS in te checken, maar in Heiloo bleek dat ik in Amsterdam was uitgecheckt. In Amsterdam kan je namelijk niet zien of je in- of uitcheckt. Er is nu 20 euro afgeschreven van mijn chipkaart. NS zegt dat je naar OV-chip moet, OV-chip zegt dat je naar de NS moet. Gebeld met de NS. De man aan de telefoon stond me onbeschoft te woord. Hij vroeg mij naam, adres geboortedatum, waarop ik melde dat ik niet voor niets een anonieme chipkaart heb. Vervolgens werd hij onaangenaam en zei dat hij niets kon doen.

Teruggave van € 13,60, dit is € 20 min reiskosten Amsterdam CS - Heiloo

Nederlandse Spoorwegen
    Geachte heer Siccama,Het spijt mij dat uw reis anders is verlopen dan verwacht. Ik weet helaas niet wanneer uw reis heeft plaatsgevonden. Ook is het nummer van uw OV-chipkaart niet bij ons bekend. Zonder deze gegevens kunnen wij niet bepalen of wij iets voor u kunnen betekenen. Het spijt mij u niet anders te kunnen melden.Dat u onbeschoft te woord bent gestaan is zeer vervelend. Excuses daarvoor.Met vriendelijke groet,Klantenservice NS
    Beste Klantenservice,
    Bedankt voor uw reactie.
    De chipkaart waar we het over hebben is een anonieme kaart. De houder van deze kaart wil absoluut niet dat de naam of andere gegevens aan de kaart gekoppeld worden.
    Ik wil het nummer graag doorgeven, maar ik vrees dat het via de website van klachtenkompas zichtbaar is voor iedereen. Hoe kan ik u het nummer laten weten?
    Met vriendelijke groet
    Nederlandse Spoorwegen
    Geachte heer Siccama,Via de volgende link vind u diverse manieren om ons rechtstreeks te benaderen: https://www.ns.nl/virtuele-assistent/virtuele-assistent/?hint=contactopnemen&delay=falseZodra wij uw reactie hebben ontvangen zullen wij deze zo snel mogelijk in behandeling nemen.Met vriendelijke groet,Klantenservice NS
    Arné
    Kennelijk is een anonieme kaart niet meer anoniem als er klachten zijn. Er is een naam, leeftijd, adres, emailadres en chipkaartnummer nodig. Tot zover de anoniemiteit.

Ook een klacht indienen over Nederlandse Spoorwegen?