Opgelost door Nederlandse Spoorwegen: Uitje en lunchen Maastricht

Heleen

Op 26 november via internet bij de HEMA 2x vouchers gekocht voor een treinreis en een lunch in Maastricht. Wegens persoonlijke omstandigheden van mijn vriend, (baan kwijtgeraakt), is het er in het najaar niet van gekomen om het uitje te doen. Omdat het reisje tot 31 januari geldig was, had ik het uitje op 10 januari gepland. Even de tickets opzoeken en wie schetst mijn verbazing, ik had ze uiterlijk 4 januari jl moeten activeren. Er kan tot 31 januari gereisd kon worden. Maar dan moet je wel de tickets kunnen activeren tot die tijd....
Meteen de klantenservice van de NS gebeld....nee, , we kunnen niets voor u doen, u moet bij de HEMA zijn, daar heeft u de tickets gekocht. De HEMA klantenservice: tickets kunnen niet meer geactiveerd worden, code verlopen, we kunnen niets voor u doen. Nog een prettige dag gewenst!
Erg teleurgesteld zowel door de NS als de HEMA en 40 euro vervlogen! Dit is toch bedrijven als de HEMA en de NS onwaardig?

Ik zou graag willen dat ik
-een nieuwe code krijg, zodat ik de vouchers alsnog kan verzilveren
of
een dagkaart van de NS krijg, zodat ik die dag toch kan reizen
of
-mijn geld retour krijg, te weten 40 euro

Nederlandse Spoorwegen
    Geachte mevrouw van Gaalen,Hartelijk dank voor uw reactie. U geeft aan dat uw Hema-tickets zijn verlopen waardoor u ze niet meer heeft kunnen gebruiken. Het spijt mij dit te vernemen. U vraagt ons uw tickets te vergoeden.Helaas kan ik niet aan uw verzoek voldoen. De activeringsperiode was inmiddels verlopen en volgens de productvoorwaarden is restitutie niet mogelijk.Het spijt mij dat ik u niet van dienst kan zijn.Met vriendelijke groet,
    NS Klantenservice.
    Heleen
    U hanteert 2 data: een uiterste activeringsdatum van de tickets en een uiterste reisdatum. Die laatste datum is 31 januari en die is niet verlopen. Ik acht dit heel verwarrend en klantonvriendelijk.
    Ik verwacht dat u mij het bedrag vergoed of 2 dagkaarten toezegt, want u heeft geen dienst verleend voor de betaalde 40 euro.Heleen van Gaalen
    Nederlandse Spoorwegen
    NS Klantenservice heeft telefonisch contact opgenomen en is met de reiziger tot een oplossing gekomen.
    Heleen
    De NS heeft de klacht netjes afgehandeld en mij telefonisch het voorstel gedaan om bij hoge uitzondering 2 dagkaarten te vergoeden. Ik ben heel tevreden.

Heleen

Ook een klacht indienen over Nederlandse Spoorwegen?