Klacht Nederlandse Spoorwegen: Uitval trein: geen vergoeding eigen transport en trein tickets

E. Mendels

Geachte heer, mevrouw,
Op 15 juni 2022 komende van Den Haag centraal vertrek om 21.08 ging de trein niet verder dan Breda aankomst 22.29 en moesten wij kosten maken om in Eindhoven onze eindbestemming te bereiken. De trein strandde en ging niet verder dan Breda en de conducteur zei dat er geen mogelijkheid was om Eindhoven nog te bereiken die avond. Er was sprake van totale uitval op dat spoor richting Tilburg. De conducteur. adviseerde ons om maar een taxi te nemen om thuis te komen en de reiskosten te declareren. Helaas waren er geen taxi's meer toen wij bij de standplaats kwamen (zijn niet meer zo snel ter been) en er was niemand van de NS om advies te vragen. Men liet ons gewoon in de kou staan. Zeer onaangenaam en onaanvaardbaar, vooral op onze leeftijd. Uiteindelijk onze zoon gebeld die vanaf Eindhoven is ons is komen ophalen met zijn auto en ons naar huis heeft gebracht in Eindhoven waar we na middernacht aankwamen.
Onze zoon moest 150 km heen en weer rijden om ons naar huis te brengen. Wij verzochte de NS om de autokosten te restitueren ad 0.19x150 = 28.50€ en een restitutie voor de afgebroken treinreis die ons niet naar onze eindbestemming heeft gebracht.
Na meerdere mails blijft de NS in haar standpunt dat ze niet aansprakelijk zijn en niets willen vergoeden. Hebben we als consument recht op vergoeding van gemaakte kosten van eigen transport omdat er geen taxi waren en treintickets omdat we niet onze eindbestemming via de NS hebben kunnen bereiken? Met dank voor uw antwoord, Met vriendelijke groet,

Vergoeding reiskosten

Ook een klacht indienen over Nederlandse Spoorwegen?