Opgelost door Nederlandse Spoorwegen: Verdwenen keuzedag

J.N. Albers

Buiten onze schuld (ophalen bestelling OV chipautomaat) zijn er 2 keuzedagen tegelijk op de kaart gezet. 1e was de extra keuzedag geldig t/m 2 nov 2014 en de 2e regulier mnd okt/nov 2013. Gebeld met klantenservice, erkende dit probleem. Volgens hun zou de reguliere dag als 1e gebruikt worden en de extra gewoon blijven staan. Na problemen OV chipkaart met in/uitchecken advies gekregen van Duiven naar Arnhem te reizen (kaartjes gekocht) om de kaart uit te laten lezen. Was niets aan de hand maar medewerker zag dat beide keuzedagen verdwenen waren. Er is slechts 1x keer gereisd! Ze belde met ktr om vergoeding te vragen en kreeg toezegging voor compensatie verloren keuzedag. Die hebben we inderdaad gekregen maar tot onze verbazing dienen we die voor 31 juni op te maken terwijl de verdwenen dag een geldigheid had tot 2 nov. 2014. de extra keuzedag gebruiken we altijd in aug/sept/okt. Dus hier hebben we niet zoveel aan. we vinden dat de compensatie gelijk moet zijn als de verloren dag.

Alsnog toezending van papieren kaartje (2x) met geldigheid t/m 2 november 2014 ter compensatie vervallen keuzedag. Probleem is ontstaan doordat in tegenstelling klantenservice beweert de extra keuzedag als 1e gebruikt is waardoor de reguliere dag (nov/dec) per 1 jan. automatisch als ongebruikt kwam te vervallen. Precies omgekeerd dus. Hier hebben we als klant van NS geen invloed op. Verder oplossing voor ophalen bestelling bij een OV chipautomaat waar gelijk alles word binnengehaald. NS gaf al aan dat dit een veelvuldige klacht was hier in de streek. Verder is in/uitcheck bij Arriva/Breng in Duiven een ellende. Gezien bovenstaande problemen lijkt het me verstandig papieren kaartjes in stand te houden voor calamiteiten zoals beschreven. Het abonnement heeft mij nu al meer dan € 120,00 gekost i.p.v. € 99,00 met alle telefoon en reiskosten bij elkaar opgeteld. Graag eerst verloren keuzedag compenseren ook die van mijn vrouw. Ben bereid eerder gestuurde kaartjes te retourneren

Nederlandse Spoorwegen
    Beste heer Albers,Het spijt mij zeer dat het ophalen van keuzedagen is misgelopen. Excuses daarvoor.De dagkaarten welke wij versturen hebben een beperkte geldigheid. Dit zal u inmiddels duidelijk zijn. Op dit moment kunnen wij daarom geen dagkaarten versturen die geldig zijn t/m de einddatum van uw contractjaar. Ik verzoek u daarom vriendelijk om halverwege dit jaar nogmaals contact met ons op te nemen, met verwijzing naar dossiernummer 5001164980. Vervolgens zullen wij twee nieuwe dagkaarten toesturen, hetzij middels het opladen op uw OV-chipkaarten, hetzij in papieren vorm. U kunt ons bereiken via telefoonnummer 0900-2021163.Ik hoop u hiermee zo goed mogelijk te hebben geïnformeerd.Met vriendelijke groet,Klantenservice NS
    J.N. Albers
    Ten eerste compliment voor snelle antwoord. Kan me vinden in uw oplossing. Wel plaats ik een vraagteken bij de mogelijkheid die u aanreikt om de nieuwe kaarten tzt op te laden op de OV Chipkaart. Dit probleem is helaas nog steeds niet opgelost dat als je een bestelling ophaalt bij een OV chipautomaat direct alles er opgezet word, Je krijgt geen keuzeoptie. Dit was ook de aanleiding van mijn klacht. Zag dat meerdere personen dit ondervonden hebben. Zal deze klacht binnenkort positief afsluiten.
    J.N. Albers
    Prima opgelost. Neem in juni nog even contact op met NS om de laatste plooien glad te strijken

J.N. Albers

Ook een klacht indienen over Nederlandse Spoorwegen?