Klacht Nederlandse Spoorwegen: Vergeten uit te checken

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 47618
Gebruiker
Yek
Datum
3 reacties

Details

De klacht

Op 17 januari 2014. Rit Arnhem naar Nijmegen. Vergeten uit te checken
Op 11 juni 2013. Rit Nijmegen naar Bennekom. Vergeten uit te checken

Vandaag geprobeerd via www.ov-chipkaart.nl te declareren. Ik was doorverwezen naar de NS website. Op de NS website was ik geadviseerd om mijnovchipkaart account met NS account te koppelen om te gaan claimen.

Om te kunnen koppelen moet ik eerst een "kaartservicecode" aanvragen, vervolgens zou ik het per mail krijgen en op station of bij oplaadpunten activeren. Zoveel gedoe voor ongeveer 15 euro. Kan het echt niet makkelijker BESTE NS???

Ik heb 2 keer "kaartservicecode" aangevraagd maar ik krijg geen mail van NS. Ook niet in de spam folder of andere folders. Waarom niet? Is dit een strategie van NS om de klant te gaan forceren om dure 0900 nummers te bellen? Heel slechte service. Dit moet makkelijker en klantvriendelijker kunnen.

De oplossing

Gewoon zonder gedoe mijn geld terugbetalen. Ik ben twee keer vergeten uit te checken. Zie boven. Ik ga niet jullie dure 0900 nummer bellen en vervolgens 15 minuten aan de lijn blijven wachten!!! Regel een fatsoenlijk nummer voor uw klanten. 0900 moet verboden zijn!!!
En waarom krijg ik geen mail met de kaartservicecode? Graag even uitzoeken. Bedankt.

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat Nederlandse Spoorwegen hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

3 reacties

  1. Auteur
    Nederlandse Spoorwegen
    Datum
    Beste mevrouw Nasir,Ten aanzien van uw treinreis die is gemaakt op 17 januari is een bedrag van € 7,60 naar u onderweg. Deze zal binnen twee weken op uw rekening zijn bijgeschreven.
    Aangezien u zegt op 11 juni naar Bennekom te zijn gereisd, en deze plaats niet over een treinstation beschikt, kan ik niet bepalen waar u bent vergeten uit te checken. Terugbetaling hiervoor is op dit moment daarom niet mogelijk. Het koppelen van uw OV-chipkaart aan uw NS-account gaat met enkele administratieve handelingen gepaard om te voorkomen dat iemand misbruik kan maken van uw gegevens. De handelingen hebben dus een "veiligheids-functie". Hieraan is helaas niet te ontkomen.Wij hebben u op 19 januari een mailbericht gestuurd betreffende het koppelen van uw kaart. Ik kan helaas niet achterhalen waarom deze u niet heeft bereikt. Ik kan u slechts adviseren nogmaals de kaartsevicecode aan te vragen, en vervolgens binnen drie dagen naar de kaartautomaat te gaan om uw kaart te koppelen.Ik hoop u hiermee zo goed mogelijk te hebben geïnformeerd.Met vriendelijke groet,Klantenservice NS
  2. Auteur
    Yek
    Datum
    Beste klantenservice NS,
    Dank voor uw snelle reactie en bereidwilligheid om te helpen.
    Op 11 juni 2013 heb ik een auto gekocht in Bennekom. Ik ging met de trein naar Wageningen en daar vergeten uit te checken. Daar ben ik vervolgens opgehaald en naar Bennekom gereden. Vandaar onduidelijkheid in mijn vorig bericht. Excuses daarvoor.
    Ik heb echter tot op dit moment geen mail over "kaartservicecode" ontvangen. Ik zie wel op mijn persoonlijke NS pagina een code staan. Is 7215690 mijn code?
  3. Auteur
    Yek
    Datum
    Ik ben niet gauw tevreden. NS moet een normaal telefoonnummer voor haar klanten regelen. Geen 0900 nummer dus. Ik heb 7,60 EUR van mijn laatste vergeten uit te checken reis op mijn rekening ontvangen maar van de oudere reis niet. Daarom geef ik toch een negatieve beoordeling. Sorry NS.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Yek
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over Nederlandse Spoorwegen?