Opgelost door Nederlandse Spoorwegen: Vergoeding wegens vertraging/slechte service

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 73827
Gebruiker
Stefan
Datum
4 reacties

Details

De klacht

Vertraging van ruim 5 uur met IC van A'dam naar Berlijn. Er was geen of inadekwaat alternatief vervoer geregeld door NS en er was NERGENS informatie beschikbaar over de situatie. Dat de reis niet zonder alternatief vervoer (en dus vertraging) zou kunnen verlopen was de NS al VOOR vertrek uit Amsterdam bekend. Desondanks dus dit volkomen gebrek aan service. Ik heb om die reden de volledige reissom teruggevraagd. Ik heb de helft gekregen, want dat is de standaardvergoeding bij vertraging van meer dan 120 minuten. De brief waarin men mij dit meedeelt rept met geen woord over de manier waarop ik en mijn medereizigers zijn behandeld tijdens deze vertraging, een manier die uiterst laakbaar is en ver beneden een acceptabel serviceniveau ligt. Ik volhardt daarom in mijn verzoek tot restitutie van het hele bedrag.

De oplossing

Restitutie van de volledige reissom enkele reis.

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat Nederlandse Spoorwegen hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

4 reacties

  1. Auteur
    Nederlandse Spoorwegen
    Datum
    Geachte heer Van den Langenberg,Dank u voor uw bericht van 29 augustus 2014, waarmee u aangeeft het niet eens te zijn met een besluit van NS International.Uw bericht heb ik doorgestuurd naar NS International. De medewerkers van deze afdeling zullen uw verzoek zo spoedig mogelijk beantwoorden. Wilt u zelf contact opnemen met NS International, dan kunt u hiervoor het volgende e-mailadres gebruiken: NSI-servicecenter-backoffice@ns.nl.Ik hoop dat ik u voldoende informatie heb gegeven.Met vriendelijke groet,NS Klantenservice
  2. Auteur
    Stefan
    Datum
    De NS meldt dat mijn klacht is doorgestuurd. Dat is prima, maar het is natuurlijk nog geen "afhandeling". Ik wacht verder af.
  3. Auteur
    Stefan
    Datum
    Inmiddels heeft NS mij vandaag laten weten volledig aan mijn verzoek tegemoet te komen, met excuses voor het veroorzaakte ongemak. Klacht naar tevredenheid en vlot afgehandeld dus.
  4. Auteur
    Stefan
    Datum
    Naar tevredenheid afgehandeld.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Stefan
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
opgelost
Beoordeling
happy

Ook een klacht indienen over Nederlandse Spoorwegen?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen