Opgelost door Nederlandse Spoorwegen: verkeerd uitgecheckt

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 77060
Gebruiker
Mieke
Datum
2 reacties

Details

Klacht

Geachte heer/ mevrouw,
Op donderdag 21 augustus ging ik met de trein van Ede-Wageningen naar station Amsterdam Amstel. Ik had een ov chipkaart gekocht, er 20 euro opgezet en op het perron ingecheckt. Op station Amstel wilde ik beneden bij de poortjes uitchecken, zoals staat aangegeven op het perron. De poortjes stonden open en ik kon niet uitchecken. Kennelijk waren de poortjes buiten werking. Ik zag ernaast dichte poortjes, checkte daaruit en zag toen dat dit de poortjes van de metro waren. Stom, maar het was al gebeurd. Later ben ik bij een oplaadpunt gaan kijken, hoeveel geld er nog op mijn ov kaart stond. Dat was in de min tot mijn verbazing, -4 euro. Mijn enkele reis naar A'dam Amstel heeft mij 20 euro + 7,50 van de ov chipkaart + 4 euro boete = 31,50 gekost i.p.v. 12,50. Ik reis bijna nooit met de trein en baal ervan dat zoiets nu dus kan gebeuren.


Gewenste oplossing

Ik wil graag 11,50 terug ontvangen van de N.S.
Geboden oplossing
Status
opgelost
Beoordeling
happy

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat Nederlandse Spoorwegen hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

2 reacties

  1. Auteur
    Nederlandse Spoorwegen
    Datum
    Beste mevrouw Spinhoven-Bos,Het spijt mij dat er verwarring is opgetreden bij het gebruik van uw OV-chipkaart. Het teveel betaalde bedrag bij NS maak ik naar u over. Binnen enkele weken wordt € 7,30 op uw rekening bijgeschreven. Bij het GVB kunt u de kosten terugvragen welke bij hen teveel in rekening zijn gebracht.Ik hoop u hiermee zo goed mogelijk te hebben geïnformeerd.Met vriendelijke groet,Klantenservice NS
  2. Auteur
    Mieke
    Datum
    Fijn dat er vlot gereageerd wordt.

Deze klacht is gesloten

Ook een klacht indienen over Nederlandse Spoorwegen?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen