Klacht Nederlandse Spoorwegen: Verlengen van een bijabonnement Dal Vrij

Beste NS
Mijn vriendin heeft een dal vrij bij-abonnement bij de NS en ik wilde het op dinsdag 27 januari 2015 verlengen want het vervalt op 2 februari 2015. Bij het invullen van de gegevens kan ik als ingangsdatum enkel 3 maart 2015 invullen. Mijn vriendin heeft dit bij-abonnement al 2 jaar dus de nodige gegevens zijn al gekend. Ik belde vanmorgen met de ns klantenservice om dit aan te kaarten en ze konden me niet verder helpen want "zo werkt het systeem nu eenmaal". Dit vind ik zeer klantonvriendelijk! Iemand die een nieuw abonnement aanvraagt (niet als bij-abonnement) kan zijn abonnement nagenoeg meteen laten ingaan. Het vervelende is ook dat je voor je hoofdabonnement wel een bericht krijgt over het verlengen, maar over de bij-abonnementen niet.
Vervolgens kijk ik rond op internet en kom ik diverse klachten over het verlengen van bij-abonnementen tegen.
Nu is mijn vriendin genoodzaakt om een hele maand extra reiskosten te maken! Van een slechte service gesproken...

Dalvrij bijabonnement eerder laten ingang (03 februari 2015) en zoniet dan vergoeding van reiskosten in de periode 03 februari 2015 -2 maart 2015.

Nederlandse Spoorwegen
    Geachte heer Scholten,Het spijt mij dat de verlenging van het bij-abonnement van uw vriendin niet verloopt zoals u had verwacht. In de e-mail van de vooraankondiging van verlenging van uw abonnement op 14 november 2014 is de aanvraagtermijn vermeld. Spijtig dat u dit niet heeft opgemerkt. Ondanks dat dit niets veranderd aan de afhandeling geef ik uw klacht wel door. Dank u wel voor uw signaal.Met vriendelijke groet,
    NS Klantenservice
    Beste NS,
    Uw reactie bevat onwaarheden. De termijn mbt verlengen bijabonnement is niet genoemd. Citaat uit mail van 14 november 2014:
    "Bijabonnementen kunnen niet worden verlengd, deze komen te vervallen na een jaar en kunt u daarna opnieuw bestellen.
    Wijzigen of beëindigen van uw abonnement
    - Als u uw abonnement wilt wijzigen, kunt u dat doen via Mijn NS ...
    - Als u uw abonnement wilt beëindigen, kunt u dat doen door uiterlijk 2 weken voor 02-01-2014 te bellen met onze Klantenservice".
    Nederlandse Spoorwegen
    Geachte heer Scholten,Hartelijk dank voor uw reactie. U geeft aan dat de termijn voor verlenging van uw bij-abonnement niet duidelijk vermeld wordt in de vooraankondiging van verlenging van uw abonnement. Het spijt mij dit te vernemen.Ofschoon ik de ingangsdatum van het bij-abonnement niet kan vervroegen, dank ik u hartelijk voor uw feedback. Wij nemen uw opmerking zeer ter harte. Ik heb uw feedback doorgegeven aan de verantwoordelijke afdeling zodat de informatieverstrekking met betrekking tot de aanvraag van de bij-abonnementen nog eens zorgvuldig kan worden bekeken en eventueel aangevuld.Het spijt mij u verder niet van dienst te kunnen zijn.Met vriendelijke groet,
    NS Klantenservice.
    Scholten
    Helaas. Dit probleem bestaat al minstens twee jaar en de NS weigert om het probleem op te lossen. Ik heb hier geen goed woord voor over, het gaat hier telkens om mensen die dagelijks met de trein reizen. Dat zijn de vaste klanten van de NS en blijkbaar is het geen prioriteit om goed voor deze mensen te zorgen. Wist u dat, na bestelling, een bij-abonnement nog diezelfde dag op te halen is bij de automaat? Waarom zijn die twee weken nodig, als het systeem binnen een dag het abonnement klaar zet?

Scholten

Ook een klacht indienen over Nederlandse Spoorwegen?