Opgelost door Nederlandse Spoorwegen: Vernedering door Klantenservice NS

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 179628
Gebruiker
ibf
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Na bezwaar tegen de afwijzing "Geld terug bij vertraging" (reis 30/01/2016) - die, zoals de Klantenservice medewerkster Mevr. Hoeksema toegaf "helemaal fout was gegaan" - heb ik vijf keer telefonisch contact gehad met de KS, twee maal brieven verstuurd waarbij nieuwe informatie moest worden verstrekt (die 'wegraakte'). Daarna bleek de KS ineens geen 'claimnummer' meer te hebben en "kon dus niets voor mij betekenen". Na op hun aanraden weer aanvraagformulieren te hebben ingevuld met begeleidende brief met de hele geschiedenis opnieuw gebeld want geen nieuws.
Uiteindelijk "had de NS geantwoord" met een brief, die wij nooit hebben ontvangen. Toen ik weer belde en vroeg wat er dan in die brief stond, werd ik afgebekt. Als ik dat wilde weten moest ik maar weer een brief schrijven, dan kon ik weer twee maanden wachten! Zo rest mij voorlopig niets anders dan op deze manier een klacht neerleggen.

De oplossing

Aangezien het de conducteur zelf was die ons wees op de claim-mogelijkheid omdat we meer dan een half uur vertraging hadden (hij gaf ons het treinstelnummer zodat "het snel zou gaan"), hebben we het gevoel dat we terecht een aanvraag voor "Geld terug bij Vertraging" hebben ingediend.
We willen graag restitutie van de reis, inclusief de extra Toeslag voor "de snelle trein".

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat Nederlandse Spoorwegen hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

1 reactie

  1. Auteur
    ibf
    Datum
    vlak na indienen klacht kwam eindelijk een brief van de NS dat ze onze klacht erkenden en besloten de 'geld terug bij vertraging' te laten ingaan en terug te storten

Uiteindelijke oplossing

Auteur
ibf
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
opgelost
Beoordeling
happy

Ook een klacht indienen over Nederlandse Spoorwegen?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen