Klacht Nederlandse Spoorwegen: Verrekening kompensatie vertraging hohe snelheid treinen

Klachtnummer
# 314263
Gebruiker
A. Areal
Datum
0 reacties

Details

De klacht

Wij hebben twee enkele reis tickets naar Aix en Provence bij NSinternational.nl gekocht. Om naar Aix te reisen moesten wij in Brussel Midi van de Thalys naar de TGV overstappen. Wij hadden daarvoor 30 min tijd. De NS heeft op de datum van ons reis werkzaamheden in de hoge snelheid lijn gedaan en vetragingen veroorzakt. Als gevolg ervan hebben wij de TGV naar Aix vermisst en moesten wij een latere trein (zonder zitplaats of Airco in een TGV sauna) gebruiken met een totale vertraging van bijna 3 uur in ons reis. De klantenservice van de NS na ons aanvraag voor kompensatie bieden ons 15 euro omdat alleen de 40 min vertraging naar Brussel tellt. Wel hebben wij voor de reis tot Aix betaald en niet alleen tot Brussel. Duidelijk zijn de regels voor kompensatie een grapje als de totale vertraging door een gedeeltelijke vertraging wordt gebruikt, om de kompensatie te verrekenen.

De oplossing

A) de kompensatie voor de vertraging volgens de totale vertraging ( bijna 3 uur) in ons reis te verrekenen.
B) De consumentenbond zou tegen deze pratijken van de NS flink protesteren.

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat Nederlandse Spoorwegen hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

0 reacties

Ook een klacht indienen over Nederlandse Spoorwegen?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen