Klacht Nederlandse Spoorwegen: Verrekening kompensatie vertraging hohe snelheid treinen

A. Areal

Wij hebben twee enkele reis tickets naar Aix en Provence bij NSinternational.nl gekocht. Om naar Aix te reisen moesten wij in Brussel Midi van de Thalys naar de TGV overstappen. Wij hadden daarvoor 30 min tijd. De NS heeft op de datum van ons reis werkzaamheden in de hoge snelheid lijn gedaan en vetragingen veroorzakt. Als gevolg ervan hebben wij de TGV naar Aix vermisst en moesten wij een latere trein (zonder zitplaats of Airco in een TGV sauna) gebruiken met een totale vertraging van bijna 3 uur in ons reis. De klantenservice van de NS na ons aanvraag voor kompensatie bieden ons 15 euro omdat alleen de 40 min vertraging naar Brussel tellt. Wel hebben wij voor de reis tot Aix betaald en niet alleen tot Brussel. Duidelijk zijn de regels voor kompensatie een grapje als de totale vertraging door een gedeeltelijke vertraging wordt gebruikt, om de kompensatie te verrekenen.

A) de kompensatie voor de vertraging volgens de totale vertraging ( bijna 3 uur) in ons reis te verrekenen.
B) De consumentenbond zou tegen deze pratijken van de NS flink protesteren.

Ook een klacht indienen over Nederlandse Spoorwegen?