Klacht Nederlandse Spoorwegen: Vliegtuig gemist door uitval trein zonder tijdige info

Klachtnummer
# 117829
Gebruiker
Mvugts
Datum
0 reacties

Details

Klacht

Aanleiding: nalatigheid NS om tijdig te communiceren over uitval Intercity direct Breda - Schiphol (15 Juni vertrek 9:26 en 9:56).

Consequentie: Ik en M.E.M. Maternum misten ons vliegtuig: HV 5217 vertrek 15-06 om 11:50 vanaf luchthaven Schiphol (retourvlucht geboekt bij Transavia voor 371 euro). Transavia heeft gemaakte kosten voor bagage heenreis (2x20 euro) teruggestort uit medeleven. Om alsnog naar Catania te kunnen vliegen moesten we nieuwe vliegtickets kopen (goedkoopste optie enkele reis incl. bagage op 15-6; met Ryanair vanaf Eindhoven a 637,98). Veel stress.

Gedaan:
- Tijdig vertrekken (ca 9:05 op station Breda)
- Overwegen alternatieve route (NS)/ vervoer: Indirecte reis (9:09 of 9:10) zou langer duren, met risico van overstap. Toen uitval van de 9:26 IC op dat ogenblik bekend was bleef de volgende IC een reële optie om tijdig op Schiphol te arriveren.
- Contact met Transavia, ouders en vrienden bellen voor vervoer per auto en hulp op luchthaven.

Gewenste oplossing

Compensatie voor de extra gemaakte materiële kosten om op 15 Juni naar de vakantiebestemming (Catania) te kunnen reizen ten gevolge van het nalaten door NS om enige informatie tijdig te verschaffen over het uitval van de intercity direct op 15 Juni van 9:26 en van 9:56:
637,98 minus (2x20 euro gecompenseerd door Transavia) = 597, 02 euro.

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat Nederlandse Spoorwegen hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

0 reacties

Ook een klacht indienen over Nederlandse Spoorwegen?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen