Klacht Nederlandse Spoorwegen: voor 9.00 reizen

Klachtnummer
# 123868
Gebruiker
wil
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Ik ga morgen naar Harderwijk en vertrek vanuit Sittard.
De eerste trein na 9.00 (8.59) gaat vanuit roermond, ik koop een kaartje tot roermond en moet in roermond in en uitchecken. Dit kan pas om 8.55 op zijn vroegst.
In roermond moet ik met 4 kinderen de trein uit stappen uitchecken en inchecken voordat de trein weer vertrekt.
Bullshit, dit kan toch niet. Ik vertrek nu een half uur later, en wilde mijn kaartje weer teruggeven.
Antwoord van EVA is dat moet minimaal een dag van te voren, dus ook hier ben ik te laat ondanks dat ik het kaartje gekocht heb.
Is dit normaal voor NS, en vind men het gek als mensen niet met de trein gaan

De oplossing

een eenvoudigere en duidelijkere regeling wat betreft het in en uitchecken vooral van de provincies die het verste van utrecht gelegen zijn (centraal nederland)
Wat meer vrijheid en mogelijkheden.

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat Nederlandse Spoorwegen hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

1 reactie

  1. Auteur
    Nederlandse Spoorwegen
    Datum
    Geachte mevrouw Ritzen,

    Hartelijk dank voor uw reactie. U geeft aan dat u ontevreden bent over de reisregels met betrekking tot de korting. Het spijt mij te vernemen dat u hier ontevreden over bent.

    Wanneer u met korting wilt reizen, kunt u inderdaad pas vanaf 8:55 inchecken. Indien u voor 9:00 reist, betaalt u vol tarief. Het is toegestaan onderweg uit te stappen om uit- en in te checken, maar we kunnen niet voorkomen dat u hierdoor extra reistijd kwijt bent. Uw wens meer vrijheid en mogelijkheden te krijgen met betrekking tot het gereduceerde tarief, heb ik doorgegeven aan de verantwoordelijke afdeling. Ik kan u echter geen toezegging doen over een aanpassing van de reisregels.

    Het gekochte vervoerbewijs wat uiteindelijk niet is gebruikt, kunt u ter vergoeding sturen naar:

    NS Klantenservice
    Postbus 2372
    3500 GJ Utrecht

    Vergeet u hierbij niet het gebruikte OV-chipkaartnummer door te geven en een rekeningnummer voor restitutie. U kunt bij uw verzoek kenmerk 5014734501 vermelden.

    Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben ingelicht.

    Met vriendelijke groet,
    NS Klantenservice.

Ook een klacht indienen over Nederlandse Spoorwegen?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen