Klacht Nederlandse Spoorwegen: voordeelurenabonnement/ov-chipkaart

anromi

Eind juni verliep mijn voordeelurenabonnement en ook de ov-chipkrt waar dat abonnement op staat. Ov-chip schrijft mij dat kaart verloopt.
Ik bel NS en of ik een nieuwe kaart nodig heb? Nee, niet nodig, doet NS tegelijk. U hoeft geen nieuwe kaart. NS incasseert 74 euro.
Vandaag kon ik het "nieuwe product" niet ophalen WANT ov-chipkaart was verlopen.
Bijna te laat voor afspraak, geld voorschieten voor papieren kaart (40% van 20,60)
Ik bel NS (1 euro) die me vertellen dat ov-chipkaart is verlopen!!! en dat ik een brief heb gehad met verzoek nieuwe foto. Dat lijkt me "gejokt" .
De mevrouw zal me een BRIEF sturen met verzoek om foto te zenden. Kan niet per mail! Duurt dus minstens 5 dagen.
Foto inzenden, nieuwe kaart maken.... dan is het half augustus en kan ik niet meer profiteren van "in juli/augustus mag u vóór 09.00 uur op de trein.
Vakantie verpest en veel schade. Bij ov-chip kan alles per mail en foto scannen!!
IK heb tijdig gewaarschuwd + info (ad 1 euro tel

Schadevergoeding alle extra kosten + verlenging abonnement met ten minste 2 maanden dat ik het niet kon gebruiken. En dat mijn vakantie is verpest (ik kan nu niet weg: ik zou naar vriendin Drenthe, misschien naar Antwerpen etc. omdat ik in augustus en juli vroeg weg kan). Ik kan me niet permitteren om er op te gokken dat ik de schade vergoed krijg.
Wat ik meer dan schandalig vind, is nou juist, dat ik bij voorbaat heb gebeld om er zeker van te zijn dat deze fout niet gemaakt zou worden. Ik ging vanmorgen dus welgemoed op weg.
Als ik niet toevallig een aparte ov-kaart had voor tram en bus > zat ik daarvoor ook klem.
Waarom wél bij ov-chip (GVB) gewoon per mail en per scan en waarom niet bij NS???

Ook een klacht indienen over Nederlandse Spoorwegen?