Klacht Nederlandse Spoorwegen: Voordeelurenabonnement

A. Niessen

Ik beschik over een Voordeelurenabonnement van de NS. Zo'n abonnement heeft een looptijd van één jaar. Na het eerste jaar kan men met een opzegtermijn van één maand het abonnement opzeggen. Dat is conform de wet.
Met het Voordeelurenabonnement kunnen een aantal Keuzedagen worden gecombineerd. Een keuzedag is te kiezen en van een reisdatum te voorzien vanaf twee maanden voordat de beoogde reis plaatsvindt. Keuzedagen zijn niet aan te schaffen zonder Voordeelurenabonnement. De 2 producten zijn dus aan elkaar gekoppeld.
Als een abonnee beschikt over het Voordeelurenabonnement in combinatie met de Keuzedagen is, volgens NS, het Voordeelurenabonnement niet maandelijks opzegbaar. Dat lijkt mij in strijd met de wet én, afgezien daarvan, in strijd met het feit dat de keuzedagen niet op ieder gewenst moment zijn te benutten.

Voordeelurenabonnement maandelijks opzegbaar maken en/of (resterende) keuzedagen maandelijks opzegbaar maken.

Nederlandse Spoorwegen
    Geachte heer Niessen,

Hartelijk dank voor uw reactie. Het spijt mij dat er een misverstand is ontstaan. U kunt uw Keuzedagen na het eerste contractjaar wel gedurende de looptijd van het abonnement beëindigen. U heeft ons destijds benaderd binnen één maand voor de verlenging. Op dat moment kunnen er inderdaad geen wijzigingen doorgevoerd worden. Na de verlengdatum kan dit wel en is nu ook mogelijk. Het abonnement in haar geheel is ook per maand opzegbaar. Hier geldt wel altijd een opzegtermijn voor van 1 maand.
    U kunt het een of ander regelen via onze telefonische Klantenservice via 030 751 51 55 . Wij maken dit graag voor u in orde.

Ik vertrouw erop dat wij u hiermee voldoende hebben geïnformeerd.

NS Klantenservice

Ook een klacht indienen over Nederlandse Spoorwegen?