Klacht Nederlandse Spoorwegen: Voordeelurenabonnement

Klachtnummer
# 141384
Gebruiker
A. Niessen
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Ik beschik over een Voordeelurenabonnement van de NS. Zo'n abonnement heeft een looptijd van één jaar. Na het eerste jaar kan men met een opzegtermijn van één maand het abonnement opzeggen. Dat is conform de wet.
Met het Voordeelurenabonnement kunnen een aantal Keuzedagen worden gecombineerd. Een keuzedag is te kiezen en van een reisdatum te voorzien vanaf twee maanden voordat de beoogde reis plaatsvindt. Keuzedagen zijn niet aan te schaffen zonder Voordeelurenabonnement. De 2 producten zijn dus aan elkaar gekoppeld.
Als een abonnee beschikt over het Voordeelurenabonnement in combinatie met de Keuzedagen is, volgens NS, het Voordeelurenabonnement niet maandelijks opzegbaar. Dat lijkt mij in strijd met de wet én, afgezien daarvan, in strijd met het feit dat de keuzedagen niet op ieder gewenst moment zijn te benutten.

De oplossing

Voordeelurenabonnement maandelijks opzegbaar maken en/of (resterende) keuzedagen maandelijks opzegbaar maken.

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat Nederlandse Spoorwegen hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

1 reactie

  1. Auteur
    Nederlandse Spoorwegen
    Datum
    Geachte heer Niessen,

    Hartelijk dank voor uw reactie. Het spijt mij dat er een misverstand is ontstaan. U kunt uw Keuzedagen na het eerste contractjaar wel gedurende de looptijd van het abonnement beëindigen. U heeft ons destijds benaderd binnen één maand voor de verlenging. Op dat moment kunnen er inderdaad geen wijzigingen doorgevoerd worden. Na de verlengdatum kan dit wel en is nu ook mogelijk. Het abonnement in haar geheel is ook per maand opzegbaar. Hier geldt wel altijd een opzegtermijn voor van 1 maand.
    U kunt het een of ander regelen via onze telefonische Klantenservice via 030 751 51 55 . Wij maken dit graag voor u in orde.

    Ik vertrouw erop dat wij u hiermee voldoende hebben geïnformeerd.

    Met vriendelijke groet,
    NS Klantenservice



Ook een klacht indienen over Nederlandse Spoorwegen?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen