Opgelost door Nederlandse Spoorwegen: Voorwaarden OV-bijkaart zijn onaangekondig verslechterd

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 11285
Gebruiker
E van pelt-verkuil
Datum
2 reacties

Details

De klacht

Wij hebben sedert ca 12 jaar een OV jaarkaart via mijn man's werk en voor mij een bijkaart (type V) die ca 700 euro kost. Elke jaar wordt dit contract verlengd zonder nadere specificaties. Zo ook dit jaar. Precieze kosten van de bijkaart weet ik niet.
In de media heb ik vernomen dat de NS NIEUWE kaarthouders diverse verslechterde kortingkaarten aanbiedt die reizen in de avondspits uitsluiten. Ook heb ik vernomen dat de NS dit bij bestaande contracten niet verandert.
Nu blijkt bij verlenging dat ineens voor mij ook de avondspits verboden is, terwijl dit
- een lang bestaand contract is
- het niet bij de verlenging is aangekondigd dat er slechtere voorwaarden komen
- niet duidelijk is of de kaart nu even duur blijft (of goedkoper wordt, wat je zou verwachten)
- niet de keuze wordt geboden een andere afweging te maken
De NS moet mij het contract onder DE OUDE VOORWAARDEN, namelijk niet reizen met de kaart in de ochtendspits blijven aanbieden!!!

De oplossing

Ik wil dat mijn bijkaart geldig blijft in de avondspits

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat Nederlandse Spoorwegen hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

2 reacties

  1. Auteur
    Nederlandse Spoorwegen
    Datum
    Geachte mevrouw Van Pelt-Verkuil,Met deze e-mail reageer ik op uw klacht die u via Klachtenkompas heeft ingediend.De voorwaarden van bijkaarten die horen bij een OV-Jaarkaart zijn ongewijzigd. Kunt u aangeven waarom u denkt dat deze voorwaarden veranderd zijn? Wel bestaan er bijkaarten voor de nieuwe abonnement van NS. Deze hebben inderdaad andere voorwaarden.Ik hoop dat ik u duidelijkheid heb gegeven.
  2. Auteur
    E van pelt-verkuil
    Datum
    NS gaf aan per brief dat bij mijn nieuwe (zakelijke) abonnement reizen in de avondspits niet meer kon. NS-klantenservice meldde schriftelijk dat de "tekst van de brief niet correct was". Hebben meer mensen deze brief ontvangen? De brief is digitaal naar NS gegaan (naar een reisadviseur zakelijk). Ik vind wel dat alle bijkaarthouders geïnformeerd moeten worden over deze foute voorstelling van zaken!
    Verder erg blij dat de voorwaarden zo blijven!

Uiteindelijke oplossing

Auteur
E van pelt-verkuil
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
opgelost
Beoordeling
happy

Ook een klacht indienen over Nederlandse Spoorwegen?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen