Opgelost door Nederlandse Spoorwegen: Voorwaarden OV-bijkaart zijn onaangekondig verslechterd

E van pelt-verkuil

Wij hebben sedert ca 12 jaar een OV jaarkaart via mijn man's werk en voor mij een bijkaart (type V) die ca 700 euro kost. Elke jaar wordt dit contract verlengd zonder nadere specificaties. Zo ook dit jaar. Precieze kosten van de bijkaart weet ik niet.
In de media heb ik vernomen dat de NS NIEUWE kaarthouders diverse verslechterde kortingkaarten aanbiedt die reizen in de avondspits uitsluiten. Ook heb ik vernomen dat de NS dit bij bestaande contracten niet verandert.
Nu blijkt bij verlenging dat ineens voor mij ook de avondspits verboden is, terwijl dit
- een lang bestaand contract is
- het niet bij de verlenging is aangekondigd dat er slechtere voorwaarden komen
- niet duidelijk is of de kaart nu even duur blijft (of goedkoper wordt, wat je zou verwachten)
- niet de keuze wordt geboden een andere afweging te maken
De NS moet mij het contract onder DE OUDE VOORWAARDEN, namelijk niet reizen met de kaart in de ochtendspits blijven aanbieden!!!

Ik wil dat mijn bijkaart geldig blijft in de avondspits

Nederlandse Spoorwegen
    Geachte mevrouw Van Pelt-Verkuil,Met deze e-mail reageer ik op uw klacht die u via Klachtenkompas heeft ingediend.De voorwaarden van bijkaarten die horen bij een OV-Jaarkaart zijn ongewijzigd. Kunt u aangeven waarom u denkt dat deze voorwaarden veranderd zijn? Wel bestaan er bijkaarten voor de nieuwe abonnement van NS. Deze hebben inderdaad andere voorwaarden.Ik hoop dat ik u duidelijkheid heb gegeven.
    E van pelt-verkuil
    NS gaf aan per brief dat bij mijn nieuwe (zakelijke) abonnement reizen in de avondspits niet meer kon. NS-klantenservice meldde schriftelijk dat de "tekst van de brief niet correct was". Hebben meer mensen deze brief ontvangen? De brief is digitaal naar NS gegaan (naar een reisadviseur zakelijk). Ik vind wel dat alle bijkaarthouders geïnformeerd moeten worden over deze foute voorstelling van zaken!
    Verder erg blij dat de voorwaarden zo blijven!

E van pelt-verkuil

Ook een klacht indienen over Nederlandse Spoorwegen?