Opgelost door Nederlandse Spoorwegen: Vrije reisdag op OV chipkaart, wanneer in Westervoort ?

A.J. Pieters

NS voert in dat vrije reisdagen op de OV chipkaart geplaatst moeten worden voor gebruik. Als ik met mijn Ov kaart dat in Arnhem wil doen, of in een andere grote plaats is dat makkelijk. Maar ik woon in Westervoort. Op het apparaat bij het station daar kan ik geen vrije reisdag op mijn OV chipkaart zetten. Bij andere automaten in ons dorp lukt dat ook niet. Wanner kan dit wel vanuit Westervoort ? Wanneer is de automaat bij station Westervoort voorzien van het juiste programma, waardoor dit wel mogelijk wordt ?

Nederlandse Spoorwegen
    Beste heer Pieters,Het spijt mij dat het ophalen van uw keuzedag niet is gelukt. In principe zou deze mogelijkheid aanwezig moeten zijn bij de apparatuur van álle vervoerders binnen het Openbaar Vervoer.Ik zal de kwestie intern aankaarten. Daarnaast is het misschien verstandig om, als de mogelijheid zich voordoet, een medewerker van Syntus aan te spreken over het gebruik van de automaat. Ik hoop u hiermee zo goed mogelijk te hebben geïnformeerd.Vriendelijke groet,Klantenservice NS
    A.J. Pieters
    Deze NS medewerker weet kennelijk niet dat Syntus niet meer op de lijn Arnhem-Winterswijk rijdt. Dat zijn nu Breng en Arriva. Heel "makkelijk" voor mij als klant. En wie heeft nu eigenlijk die automaten in onderhoud ? Is dat - om het makkelijk te maken - voor elke vervoerder een andere dienstverlener ? Mijn vraag was kennelijk te moeilijk om er een duidelijk antwoord op te geven. Ik zal me wel zien te redden. Kost wat meer, is wat lastiger, maar ik redt me wel.
    Nederlandse Spoorwegen
    Beste heer Pieters,U heeft helemaal gelijk voor wat betreft de maatschappij die het treinverkeer verzorgd op de lijn Arnhem - Winterswijk. Een domme fout van ons, waarvoor oprechte excuses.Op het station staat een kleine automaat (dus géén NS-kaartautomaat) via welke u keuzedagen op zou moeten kunnen laden. Als zich hierbij problemen voordoen kunt u contact opnemen met de Klantenservice OV-chipkaart, via telefoonnummer 0900-0980. Ik hoop u hiermee alsnog zo goed mogelijk van dienst te zijn geweest.Vriendelijke groet,Klantenservice NS
    A.J. Pieters
    Op de automaat staat een nummer om te bellen als deze niet goed functioneert : 0800-0540. Automaat nummer 201.
    Ik heb er naar gebeld. Daar werd mij vertelt dat deze automaten niet worden uitgerust om OV chip kaarten op te laden met Vrije reisdagen van NS. Het lijkt me handig als dit bij NS bekend zou zijn. Daar zal men over dit onderwerp wel meer vragen krijgen. Ook een publicatie hierover in SPOOR zou zeker nut afwerpen voor de reiziger. Dit is vermindering van de service !
    Nederlandse Spoorwegen
    Geachte heer Pieters,Dank u voor uw bericht van 9 oktober 2013 in antwoord op onze reactie van eveneens 9 oktober.Wij hebben uw opmerkingen doorgestuurd naar de verantwoordelijke managers. Het gaat er immers inderdaad om dat reizigers zo goed mogelijk geïnformeerd worden. Dit voorkomt onder andere onduidelijkheid, onzekerheid, maar vooral ongemak.Ik hoop dat ik u voldoende heb geïnformeerd.Met vriendelijke groet,NS Klantenservice
    A.J. Pieters
    Naar mijn mening is de klacht afgehandeld als ik antwoord heb op mijn vraag: Wanneer kan ik in Westervoort vrije reisdagen op mij n OV chipkaart zetten ? Dus nu helaas nog niet afgehandeld.
    A.J. Pieters
    Telefonische informatie door NS heeft duidelijkheid gebracht. Klacht ingetrokken.

A.J. Pieters

Ook een klacht indienen over Nederlandse Spoorwegen?