Klacht Nederlandse Spoorwegen: Waardelooos advies en geen service en hun verantwoordelijkheid NIET nemen.

K. Nekeman

Op 4 juli 2018 heb ik een treinreis geboekt vanaf stations Meppel naar Hyeres in Zuid-Frankrijk. Normaal ga ik vliegen, maar deze keer leek het mij leuk met de TGV te gaan. Ik kreeg een mooi schema van treinen die ik moest nemen en ik zag er naar uit. Echter de dag voor vertrek, 14 september j.l. kwam ik er achter dat de trein naar Rotterdam niet direct naar Rotterdam ging maar dat ik via Amsterdam en overstap in Leiden naar Rotterdam moest. De eerste trein vanuit Meppel kwam helaas te laat in Rotterdam aan om aansluiting te hebben naar Brussel, vanwaar mijn TGV vertrok met mijn gereserveerde plaats. Op advies van de NS, mevrouw Liba Belroun, d.d. 14 september, moest ik in Rotterdam naar de balie gaan en zij zouden dan mij toestemming geven/regelen dat ik met de Thalys naar Brussel kon en zodoende mijn TGV kon halen. Dat kon wel, maar ik moest gewoon betalen. 78,50 euro dus extra reiskosten door de werkzaamheden aan het spoor. Ik vind dat ik onheus wordt behandeld door mij deze kosten niet te vergoeden. De NS heeft zich mijn inziens NIET aan de afspraak gehouden door de treinen niet op elkaar te laten aansluiten zoals bij boeking wel was gesteld. Het argument om een latere TGV te nemen is niet steekhoudend omdat ik dan in Brussel extra kosten moest maken om over te boeken; als er überhaupt al plaats zou zijn want de TGV waarin ik zat was ook afgeladen vol.

De NS moet mij de gemaakte kosten ad. 78,50 euro vergoeden

Boekingscode oorspronkelijke boeking KTKSWCC ad. 155 euro

Ook een klacht indienen over Nederlandse Spoorwegen?