Klacht Nederlandse Spoorwegen: Waarom moet het 30 dagen duren voor ik mijn geld terugkrijg, bij een fout van NS of iDeal?

Klachtnummer
# 382514
Gebruiker
S Schutjes
Datum
0 reacties

Details

De klacht

Op 5 augustus heb ik online een TrajectVrij maandabonnement besteld. Ik had de betaling gedaan via iDeal en kreeg de melding dat de bestelling in behandeling was genomen. 's Nachts is de bestelling geannuleerd. Vanmorgen heb ik de bestelling opnieuw geplaatst en ging het wel goed.

Het probleem is
- dat dit al de 2e keer is dat dit gebeurt
- dat ik het geld van gisteren niet meteen terugkrijg
- dat ik dus in 24 uur 2x het bedrag moet overmaken (ca 200 euro per keer).

Het terugboeken van geld duurt 30 dagen, aldus de chatfunctie. Dat zou "automatisch" gebeuren. Echter, vorige maand lukte dat "automatische" deel niet, om dat ze de betaling niet konden vinden. Hij was door een fout in hun verbinding met iDeal, nooit aan de bestelling gekoppeld. De betaling stond dus op een tussenrekening van de NS. Het heeft lang geduurd voor ik dat geld terugkreeg.

De standaard manier om een Trajectvrij maandabonnement te bestellen en betalen is online via iDeal. Als je het telefonisch of aan de balie doet, moet je 3 weken wachten voor het abonnement geregeld is. Dat is geen realistische optie.

Waarom moet het zo lang duren voor ik mijn geld terugkrijg, als er bij de NS of iDeal iets fout gaat?

De oplossing

Korte termijn: zorgen dat ik binnen 2 werkdagen mijn geld terugkrijg
Lange termijn: probleem met iDeal oplossen (er zijn meer problemen met TrajectVrij abonnement begreep ik van de klantenservice) en de termijn waarop het geld teruggestort wordt, verkorten tot een redelijke termijn van bijvoorbeeld 2 tot 4 werkdagen.

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat Nederlandse Spoorwegen hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

0 reacties

Ook een klacht indienen over Nederlandse Spoorwegen?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen