Klacht Nederlandse Spoorwegen: weekendvrij bij-abonnement = bij-zaak

t.kaizer

onze OV jaarkaart loopt per 31-12-14 af. Deze wordt niet meer verlengd. Daarom maakten wij op de NS site een keuze voor een weekendvrij abonnement met bij-abonnement met partner, zodat we SAMEN 1 januari 2015 verder zouden kunnen reizen. Op de website staat vermeld dat na de aanvraag voor de hoofdabonneehouder, de aanvraag voor het bij-abonnement na 5 dagen gedaan kan worden.
citaat: . De bij-abonnementenhouder heeft een eigen OV-chipkaart nodig. Let op: heeft u zojuist een hoofdabonnement besteld? Een bij-abonnement kunt u pas vijf dagen later toevoegen aan dit hoofdabonnement. Dit i.v.m. de contractverwerking van het Hoofdabonnement."
Dat lukt niet op de site. Wat blijkt bij navraag bij de servicebalie van NS: het bijabonnemement kan pas 5 dagen NA INGANG VAN HET HOOFDABONNEMENT aangevraagd worden en dan geldt ook nog EEN MAAND wachttijd. Nu heb ik een dubbel probleem: op 1 januari heb ik geen OV kaart meer waar ik saldo op kan laden voor GVB,metro etc.

Graag zou ik per 1 januari 2015 willen beschikken over dit abonnement, zodat wij ook in januari samen met de trein kunnen reizen. Als de wachttijd (wat ik heeeel raar vindt) onvermijdelijk is, zorg dan dat ik per 1 januari beschik over de NS OV chipkaart, zodat ik daar saldo op kan laden, om met mijn partner met korting te kunnen reizen.

Nederlandse Spoorwegen
    Geachte heer Kaizer,Het spijt mij dat de aanvraag van het Bijabonnement niet naar wens verloopt. Helaas kan ik niet aan uw verzoek voldoen. Graag informeer ik u. Het Bijabonnement dient door de contracthouder van het hoofdabonnement te worden besteld. Heeft u dit niet tegelijkertijd met de bestelling van het hoofdabonnement gedaan dan kan dit na ingangsdatum via uw Mijn NS account. U dient dan voor de Bijkaarthouder al in het bezit te zijn van een persoonlijke OV-chipkaart. Deze is aan te vragen op www.ov-chipkaart.nl. De ingangsdatum van het Bijabonnement wordt vervolgens gekoppeld aan de eerstvolgende vervaldatum van het hoofdabonnement. Op onze website staat ook aangegeven hoe u het Bijabonnement kunt bestellen. Wanneer u uw hoofdabonnement nog moet bestellen, kunt u het Bijabonnement direct mee bestellen.
    Via Mijn NS kan een Bijabonnement alleen op een bestaande OV-chipkaart worden gezet. Via de webshop kan een Bijabonnement ook worden besteld met een nieuwe OV-chipkaart. Helaas is het voor mij niet duidelijk waar het mis is gegaan. Mogelijk was u niet op de hoogte van bovenstaande. Op dit moment kunt u niet anders dan wachten tot het Bijabonnement via Mijn NS te bestellen is. Ik hoop u hiermee te hebben ingelicht. Met vriendelijke groet,NS Klantenservice
    t.kaizer
    wij hebben onmiddellijk geprobeerd bij het afsluiten van het hoofdabonnement een bij-abonnement te bestellen op uw website. Dat was echter NIET MOGELIJK (!!) omdat er een ovchipkaart code ingetypt moest worden.. Die hadden wij uiteraard niet. (alleen van de verlopende OVjaarkaart, maar die loopt binnen 4 weken af (31-12-14)
    Op uw website wordt vermeld dat een bij-abonnement vijf dagen na het bestellen van het hoofdabonnement mogelijk is. Gaarne dus een ECHTE oplossing!!
    t.kaizer
    OV kaart is inmiddels aangevraagd' Gaarne zien wij het bij-abonnement ingaan op 1 januari 2015
    Nederlandse Spoorwegen
    Geachte heer Kaizer,Zoals in onze vorige reactie aangegeven kunt u het bij abonnement via uw Mijn NS account bestellen. Het is helaas niet meer mogelijk om het bij abonnement per 1 januari 2015 in te laten gaan. Op uw Mijn NS account wordt aangegeven wat de eerstvolgende mogelijke ingangsdatum is. Het spijt mij u niet anders te kunnen melden. Met vriendelijke groet,NS Klantenservice
    t.kaizer
    de NS reageert erg STAR. Beide abonnementen gelijk online bestellen is NIET MOGELIJK, in tegenstelling tot wat NS beweert. Erg jammer deze STARRE HOUDING. Dat betekent dat mijn man in januari ALLEEN REIST met de trein. We zullen dan ook ook VEEL MEER DE AUTO gebruiken.

t.kaizer

Ook een klacht indienen over Nederlandse Spoorwegen?