Klacht Nederlandse Spoorwegen: Weer geen volledig geld terug na uur vertraging

mh

Op 07-04-2015 weer forse vertraging.

Geplande traject volgens NS reisapp (dag ervoor gepland) was:
ICdirect r’dam-schiphol 8:09-8:34
Sprinter schiphol-Hoofddorp 8:48-8:52

ICdirect van 8:09 reed niet door brandalarm schiphol

Uit noodzaak genomen traject:
IC r’dam-leiden 8:07-8:40
Sprinter van 8:49 naar almere oostvaarders viel uit
Sprinter van 9:06 vertrok rond 9:20 vanaf Leiden. Door niet omgezette wissel, stopte deze niet op hoofddorp. Dus op schiphol uitgestapt. Eerste sprinter naar Hoofddorp was 9:48u. Deze stond vervolgens voor Hoofddorp nog stil voor een rood sein. 9.56 uur op Hoofddorp ipv gepland 8:52.

Meer dan uur vertraging, volledig geld terug aub.

Volledige bedrag terug ipv de helf. Meer dan een uur vertraging, daardoor meer dan een uur te laat bij een workshop van werk.

Nederlandse Spoorwegen
    Geachte heer Hoeijmakers,U maakt bezwaar tegen de vergoeding van uw claim van uw reis op 7 april jongstleden. Omdat er geen toeslag op uw OV-chipkaart is geladen voor de IC direct en er dus geen controle is dat u hier daadwerkelijk gebruik van heeft gemaakt is de vertraging over de reguliere route bepaald. Hier was de vertraging volgens berekening minder dan 60 minuten. Mocht de IC Direct toeslagvrij zijn geweest dan vernemen wij dit graag van u. Met vriendelijke groet,
    NS Klantenservice
    mh
    Je gaat toch geen toeslag laden, om vervolgens in een andere trein te stappen omdat er op de borden staat dat de trein niet rijdt? Heel vreemd is dat. Icdirect behoort tot de officiële dienstregeling. Of mag je als reiziger er niet op rekenen dat deze rijdt? Ik vraag ook niet om de toeslag vergoed te krijgen, ik vraag om vergoeding van mijn reis waar ik dus meer dan een uur vertraging op had!
    Nederlandse Spoorwegen
    Geachte heer Hoeijmakers,

Hartelijk dank voor uw reactie. Allereerst bied ik mijn excuses aan voor de late beantwoording.

Omdat u geen gebruik heeft kunnen maken van de IC direct en u dus met de reguliere trein heeft moeten reizen geldt de daarvoor geldende GTBV regeling. Deze is anders dan voor de IC direct. Volgens uw CI/Co gegevens heeft u niet meer dan een uur vertraging opgelopen. Hierom is de helft van uw vervoerbewijs vergoed en niet de gehele kosten van deze reis.

NS Klantenservice
    mh
    Oftewel, de icdirect is geen onderdeel van de dienstregeling. Als de ns er zin in heeft, laten ze een treintje rijden tegen toeslag. Maar reken er niet op met het inplannen van je reis als je op tijd wilt zijn. Haal 'm dan ook uit de ns reisplanner aub...

mh

Ook een klacht indienen over Nederlandse Spoorwegen?