Klacht Nederlandse Spoorwegen: Weer vertraging met trein tussen Heemskerk en Alkmaar

Klachtnummer
# 131643
Gebruiker
vdVelde
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Vandaag heeft mijn dochter weer lessen gemist omdat de trein vertraging had (maar liefst 23 minuten) waardoor ze de aansluiting op Uitgeest miste en ze te laat op school kwam. Paar weken geleden kwam de trein zonder aankondiging zomaar op een ander spoor aan in Uitgeest, tot 2 keer aan toe. De 3e keer werd opgeroepen en had ook nog eens vertraging. En dan neemt ze al een trein eerder dan zou moeten. Dit is toch niet acceptabel?

De oplossing

Op tijd rijden en duidelijk communiceren! Mensen zijn hier afhankelijk van!

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat Nederlandse Spoorwegen hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

1 reactie

  1. Auteur
    Nederlandse Spoorwegen
    Datum
    Geachte mevrouw van der Velde,

    Graag beantwoord ik uw reactie. Het spijt mij dat uw dochter regelmatig te maken heeft met vertraging. Het is inderdaad vervelend als ze te laat op school komt. Mijn excuses voor het ongemak.

    De oorzaken van vertragingen zijn divers maar vaak van technische aard. Samen met ProRail spannen wij ons in om vertragingen te voorkomen.

    Als er sprake is van een aanpassing, dan is het van belang dat onze reizigers hier goed over geïnformeerd worden. Het spijt mij dat dit niet het geval was. Uw ervaringen heb ik genoteerd. U geeft ons hiermee de kans om onze dienstverlening te verbeteren, waarvoor onze dank.

    Vanwege de vertragingen van uw dochter, kunt u mogelijk een claim indienen volgens de regeling Geld Terug Bij Vertraging. U leest hier meer over op onze website http://www.ns.nl/reizigers/klantenservice/klantenservice/hulp-als-het-even-tegen-zit/meer-dan-een-uur-vertraging.html.

    Ik hoop dat de volgende treinreizen van uw dochter weer naar wens verlopen.

    Met vriendelijke groet,
    NS Klantenservice

Ook een klacht indienen over Nederlandse Spoorwegen?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen