Opgelost door Nederlandse Spoorwegen: wijziging ns traject vrij abonnement

IMJ Meertens

Ik heb 8 jaar een abonnement Amsterdam Zuid Utrecht. Nu verhuisd naar Voorburg op 29-07-16 tel bij NS gemeld. De medewerker adviseerde abonnement stopzetten en nieuw abonnement aanvragen traject Voorburg - Utrecht. Omdat het oude abonnement pas op 6 september stopgezet kon worden zou ik tot die tijd een dubbel betalen. achteraf zou ik het betaalde bedrag van het oude abonnement terug kunnen krijgen. De medewerker zou dat in gang zetten.
kwam er op 10-08 achter dat ik geen nieuw abonnement had. 11-08 opgebeld met klantenservice, medewerker vertelde dat informatie niet klopt. bleef doorvragen medewerker boos noemde mij "oostindisch doof". Ik vroeg naar leidinggevende, wilde hij niet geven. vroeg zijn naam verbrak hij verbinding.
weer contact met de klantenservice. medewerker vertelde mij dat er niets anders opzat dan tot 6 september een dubbel abonnement.
Ik begrijp er niets van, alleen het traject verandert. Waarom moet ik 2 abonnementen afnemen, waarom is dit moeilijk?

Geld terug van oude abonnement 1 aug tot 6 september of geld terug van gemaakte kosten op nieuwe traject

Nederlandse Spoorwegen
    Geachte heer Meertens,

Hartelijk dank voor uw reactie. U geeft aan dat u op 29 juli 2016 heeft verzocht uw Traject Vrij abonnement te wijziging in verband met een verhuizing. Het spijt mij te lezen dat u ontevreden bent over de afhandeling van uw verzoek. Uw klacht over de manier waarop u te woord bent gestaan door onze Klantenservice, heb ik geregistreerd en doorgegeven aan het verantwoordelijke management.

De wijziging kan inderdaad niet eerder in gaan dan 6 september 2016 omdat u dit op 29 juli 2016 heeft doorgegeven. Uiteraard vind ik het vervelend dat u hierdoor een maand dubbele kosten heeft. Graag komen wij u tegemoet in deze kosten. Dit kan echter pas wanneer deze kosten ook zijn geïncasseerd. De reizen buiten uw traject in de periode van 6 augustus 2016 en 6 september 2016, kunt u nadat deze zijn geïncasseerd, en nadat het abonnement is verlopen, bij ons terugvragen. U kunt hiervoor contact opnemen met onze Klantenservice.

Het nieuwe abonnement voor uw nieuwe traject is op dit moment nog niet aangevraagd. Ik raad u aan dit abonnement aan te vragen via www.ns.nl met ingang van 6 september 2016.

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

NS Klantenservice.
    IMJ Meertens
    Het is opgelost. Enige vervelende is dat je er dus wel gruwelijk lang voor moet volhouden en de normale klantenservice laat je in de steek.

Ook een klacht indienen over Nederlandse Spoorwegen?