Klacht Nederlandse Vereniging van Banken: Ontbreken "naam-nummer-controle"

Klachtnummer
# 96515
Gebruiker
hans clement
Datum
0 reacties

Details

De klacht

Algemeen: Waarom doen de banken geen naam-nummer-controle meer. Dat voorkomt een hoop gedoe en ellende bij verkeerd gebruik. Bovendien voorkomt het fraude.
Iedereen is - voor de consument geen duidelijke voordelen - om moeten schakelen op de IBAN. Laat men dit dat inzetten voor een goede naam-nummer-controle alvorens overschrijving mogelijk wordt gemaakt. Ook van rekeningnummers van andere banken dan je eigen bank.

De oplossing

Naam-nummer-controle weer uitvoeren en zichtbaar maken voor de consumenten

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat Nederlandse Vereniging van Banken hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

0 reacties

Ook een klacht indienen over Nederlandse Vereniging van Banken?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen