Klacht Nefit: Consument afschepen

sad Niet opgelost
karaduman

In juni 2014 heb ik een Nefit Trendline Hoog Rendement cv toestel gekocht.
Via warmtegroep.
Op 4 augustus 2017 is de flow sensor vervangen door de monteur van Warmtegroep. De monteur die vond het erg vreemd dat het net na garantieperiode van twee jaar op onderdelen en drie jaar op dit onderdeel nu al stuk was.
Hij vertelde mij dat deze sensor meer dan zes jaar mee zou moeten gaan.
Daarop heb ik gebeld , waar de monteur bij was en gevraagd hoe dit kon.
Er werd mij verteld door medewerker waarop ik de naam op papier heb staan dat het wel opgelost kon worden met installateur.
Nu drie maanden later krijg ik een factuur van Warmtegroep dat er 115 euro betaald moet worden. En dat het een probleem is tussen Nefit en consument.
Ik belde vandaag met die medewerker van Nefit. En kreeg te horen dat de afdeling het onderdeel die toegestuurd is door Warmtegroep is afgekeurd. Hoe waarom, wanneer, en terugmelding kon hij mij niet zeggen.
Ik vind dit niet kunnen. Daarom vroeg ik de medewerker bij Nefit of er iets met dit geregeld kon worden. Maar helaas garantie is drie jaar. En monteur heeft gezegd dat het lang mee zou moeten gaan.
Gaat een groot bedrijf als Nefit zo om met zijn klanten. Na drie maanden afmelden dat er geen garantie is. Hoewel ze het wel toegezegd hebben op Ik papier via de monteur.

Ik zou het fijn vinden dat hier opnieuw naar gekeken word. En desnoods een compensatie.

Nefit
    Geachte heer/mevrouw Karaduman,

Wij vinden het bijzonder vervelend dat er een reparatie aan uw cv-ketel plaats moest vinden. Hoewel onze producten voldoen aan de strengste kwaliteitseisen, kunnen we de mogelijkheid dat een onderdeel na verloop van tijd defect raakt nooit helemaal uitsluiten. Bij het vergoeden van een defect onderdeel houden we ons daarom aan de garantietermijn die geldt voor het betreffende onderdeel (zie daarvoor de garantiekaart van uw ketel).

In het kader van de kwaliteitsbewaking is een wat hogere uitval geconstateerd op de stromingssensoren van dit type toestel. Daarom hanteren wij momenteel een speciale aanvullende garantieregeling die inhoud dat wij 3 jaar garantie hanteren in plaats van de gebruikelijke 2 jaar garantietermijn. Omdat de sensoren tot de onderdelen dienen te worden gerekend die aan slijtage onderhevig zijn, kunnen wij deze termijn niet verlengen. Uitval na de duur van deze garantieperiode kan niet meer verwijtbaar worden geacht aan een dubieuze sensor, maar dient aangemerkt te worden als normale velduitval. Helaas dienen wij uw verzoek om een compensatie dan ook af te wijzen.

Wij vertrouwen erop u hiermee naar behoren te hebben geïnformeerd.

Nefit Consumentenservice.

karaduman
Ik vind het nog steeds niet netjes afgehandeld. Er is mij een toezegging gedaan op 4 augustus dat het wel goed zou komen door medewerker van Nefit. De monteur stond erbij en hoorde dit. En door nalatigheid van Nefit die pas de afwijzing na drie maanden heeft gedaan. Nu pas de rekening in november. Is dit afschepen of niet vraag ik mij af. De garantie was een maand verlopen.

Ook een klacht indienen over Nefit?