Klacht Nefit: Lekkage hydrobloc Nefit cv installatie.

Sanwil

We hebben de cv installatie in mei 2014 gekocht en laten plaatsen. Er zat een garantie bij van 10 jaar. Nu is het hydrobloc kapot gegaan en gaan lekken, dit was in oktober 2021. We hebben het installatie bedrijf gebeld en die zijn komen kijken. Zij zeiden dat het onder de garantie valt en zouden dat uitgaan zoeken. Nu blijkt dat Nefit de garantie van 10 jaar naar 7 jaar heeft gebracht. Kan/mag dit zomaar? Is toch raar dat een bedrijf zomaar de garantie kan inkorten. Nu hebben wij een factuur van 392,04 euro gekregen.

Wij willen dat Nefit dit bedrag gaat betalen aan het installatie bedrijf en dat het gewoon onder garantie moet vallen.

Nefit
    Geachte heer/mevrouw de Boer,

Nefit geeft een standaard fabrieksgarantie van 2 jaar op onderdelen. Indien uw toestel ouder is dan 2 jaar, komen onderdelen niet meer voor vergoeding in aanmerking.
    Er is in het verleden een coulanceregeling geweest op de hydrauliek voor toestellen die geproduceerd zijn tussen 2007 en 2010.
    Gezien deze toestellen een leeftijd hebben bereikt dat men niet meer van een fabricagefout kan spreken en de meeste preventief zijn vervangen, is de coulance regeling aangepast en worden hydroblokken van toestellen die 7 jaar of ouder zijn niet meer vergoed.
    Ondanks dat wij het zeer vervelend voor u vinden dat u problemen heeft gehad met uw cv-toestel, moeten wij uw verzoek om kosten te betalen helaas afwijzen.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Nefit Consumentenservice

Sanwil
We hebben er niks van gehoord.

Ook een klacht indienen over Nefit?