Klacht Nefit: Nefit... aanhoudende bron van ellende

Klachtnummer
# 515958
Gebruiker
Hanssen4
Datum
1 reactie

Details

De klacht

In 2017 een nieuwe Nefit Trendline II combiketel aangeschaft en laten plaatsen. En we hebben de twijfelachtige eer dat er elk jaar wel iets aan die ketel mankeert. Meestal is het boiler gedeelte de pineut. Dan is er een klep kapot, dan weer een sensor.
In juni 2020 de sensor vervangen en zoals het nu uit ziet moet die weer vervangen worden. We hebben alweer geen warm water.
Mijn oude huurketel van een onbekend merk heeft 15 jaar probleemloos gewerkt.... dat gaat deze Nefit niet halen vrees ik.... Was ik maar blijven huren.

De oplossing

Heb andere berichten gezien waarin Nefit reageert door de garantietermijn van onderdelen te verlengen van 2 naar 3 jaar.
Op cruciale onderdelen als een sensor moet je 10 jaar garantie geven!

1 reactie

  1. Auteur
    Nefit
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Geachte heer/mevrouw Hanssen,

    Wij vinden het bijzonder vervelend dat u problemen heeft met uw cv-toestel. De kortste weg naar een oplossing loopt echter via uw installateur. Uw installateur heeft de mogelijkheid om de defecte sensor terug te sturen naar Nefit en zal de sensor via een coulanceregeling vergoed krijgen. Wij adviseren u dit nader met uw installateur te bespreken. Mochten er nog vragen zijn, dan kunt u of uw installateur het beste contact met ons opnemen via e-mail: consument@nefit.nl of telefoonnummer 0570602500.

    Met vriendelijke groet,
    Nefit Consumentenservice

Ook een klacht indienen over Nefit?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen