Klacht Nefit: Slecht product waar de levensduur van de onderdelen erg kort is

Status
sad Niet opgelost
Klachtnummer
# 605016
Gebruiker
Thijs Muijsenberg
Datum
1 reactie

Details

Klacht

Ik heb in 2019 een nieuwe CV-ketel laten installeren: Gefit Trendline HRC30 CW5. De CV-ketel wordt gebruikt voor lage temperatuur verwarming van de vloeren en voor te douchen. In 2021 gaat de stromingssensor stuk. Dan heb je alleen koud water. Sensor kost € 40 excl. btw en de uren. In 2022 na precies een jaar weer de stromingssensor stuk. Volgens monteur is dit een bekend probleem van deze type ketels en zullen ze ieder jaar vervangen moeten worden. Deze sensor is gemaakt van inferieure kwaliteit. Ik ga er dan vanuit dat dit onder de garantie valt omdat ze een ondeugdelijk product hebben gemaakt. Volgens mijn installateur wordt dit niet vergoedt door Gefit.

Gewenste oplossing

De sensor en de de montage uren vergoeden
Geboden oplossing
Ik heb de installateur/leverancier verzocht om de doorstroomsensor naar Nefit op te sturen ter beoordeling
Status
niet opgelost
Beoordeling
sad

1 reactie

  1. Auteur
    Nefit
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Geachte mevrouw Muijsenberg-Rutten,

    wij vinden het bijzonder vervelend voor u dat u tweemaal problemen heeft gehad met de stromingssensor van uw cv-toestel. Over de sensor kunnen wij u zeggen dat deze niet van inferieure kwaliteit is gemaakt echt er hebben wij wel een wat hogere uitval geconstateerd. Om voor een vergoeding in aanmerking te komen, heeft de installateur de mogelijkheid om de defecte sensor terug te sturen naar Nefit voor garantiebeoordeling. Op deze wijze kunt u dan in aanmerking komen voor een compensatie van de kosten die u gemaakt heeft.

    Wij vertrouwen erop u hiermee naar behoren te hebben geïnformeerd.

    Met vriendelijke groet,
    Nefit Consumentenservice.

Deze klacht is gesloten

Ook een klacht indienen over Nefit?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen