Klacht Nefit: Slecht product waar de levensduur van de onderdelen erg kort is

sad Niet opgelost
Thijs Muijsenberg

Ik heb in 2019 een nieuwe CV-ketel laten installeren: Gefit Trendline HRC30 CW5. De CV-ketel wordt gebruikt voor lage temperatuur verwarming van de vloeren en voor te douchen. In 2021 gaat de stromingssensor stuk. Dan heb je alleen koud water. Sensor kost € 40 excl. btw en de uren. In 2022 na precies een jaar weer de stromingssensor stuk. Volgens monteur is dit een bekend probleem van deze type ketels en zullen ze ieder jaar vervangen moeten worden. Deze sensor is gemaakt van inferieure kwaliteit. Ik ga er dan vanuit dat dit onder de garantie valt omdat ze een ondeugdelijk product hebben gemaakt. Volgens mijn installateur wordt dit niet vergoedt door Gefit.

De sensor en de de montage uren vergoeden
Ik heb de installateur/leverancier verzocht om de doorstroomsensor naar Nefit op te sturen ter beoordeling

Nefit
    Geachte mevrouw Muijsenberg-Rutten,

wij vinden het bijzonder vervelend voor u dat u tweemaal problemen heeft gehad met de stromingssensor van uw cv-toestel. Over de sensor kunnen wij u zeggen dat deze niet van inferieure kwaliteit is gemaakt echt er hebben wij wel een wat hogere uitval geconstateerd. Om voor een vergoeding in aanmerking te komen, heeft de installateur de mogelijkheid om de defecte sensor terug te sturen naar Nefit voor garantiebeoordeling. Op deze wijze kunt u dan in aanmerking komen voor een compensatie van de kosten die u gemaakt heeft.

Wij vertrouwen erop u hiermee naar behoren te hebben geïnformeerd.

Nefit Consumentenservice.

Ook een klacht indienen over Nefit?