Opgelost door Nefit: stromingssensor nefit trendline alweer stuk

content Opgelost
Tiemen

In oktober 2014 is bij ons een trendline hr ketel geplaatst. 3 jaar later begeeft de stromingssenor het, net na het vervallen van de garantieperiode.
De monteur van de E-wacht verteld mij dat dit vrij normaal is bij deze ketels. De sensor is van mindere kwaliteit. Na een klacht van mij aan Nefit krijg ik de sensor vergoed. Nu, net geen 2 jaar verder, is de stromingssensor weer stuk!

Ik maak hieruit op dat de sensor van inferieure kwaliteit is en dat nefit de kosten ter vervanging hiervan altijd moet vergoeden.

De vervanging van deze sensoren voor eigen kosten neemt. Het product voldoet niet aan de kwaliteit die je er van mag verwachten.

Nefit
    Geachte heer/mevrouw Folkers,
    Er is inderdaad een verhoogde uitval door ons geconstateerd van de flowsensor van dit type toestel. We hebben de sensor inmiddels vervangen voor een sensor van betere kwaliteit om klachten zo veel mogelijk te voorkomen in de toekomst. Op dit moment hebben wij een coulanceregeling voor de sensor. De sensor kan door uw installateur teruggestuurd worden, daarna zal Nefit de sensor dan aan uw installateur vergoeden. Wij adviseren u dit met uw installateur te bespreken.

Ik hoop u hiermee naar behoren te hebben geïnformeerd.

Nefit Consumentenservice.

Tiemen
Er is een nieuwe sensor geplaatst door de e-wacht. Kostenloos omdat ik daarvoor een abonnement heb. Ben wel teleurgesteld in de kwaliteit van de ketel. Dit is de tweede keer in 2 jaar tijd dat deze sensor bij ons vervangen is.

Ook een klacht indienen over Nefit?