Klacht Nefit: Waarom heeft Nefit dergelijk lange levertijden, en laten ze klanrten zolang in de kou staan.

happy Niet opgelost
Joost39

Kwaliteit en levertijd van een LK armature weg klep van een Enviline warmtepomp:

Kwaliteit : plastic tandwielen van de besturing kapot gelopen, heb waarschijnlijk over 5 jaar weer hetzelfde problem.(Agpo ferroli kwaliteit)

Levertijd:
5 November is een nieuwe klep bested door installateur van Gemert uit Overloon bij tussen leverancier Technische Unie Nijmegen.
22 November zou deze geleverd worden te Overloon.

Dit werd 29 November (3,5 week later)
Helaas werd ook nog een kapot onderdeel geleverd.

29 November opnieuw besteld, maar nu rechtstreeks bij Nefit.(om tijd te winnen)
Tot op heden (5 December) niets geleverd.
Volgens de installateur komt het begin volgende week binnen (op z'n vroegst 10 December)

Nefit zegt alles op voorraad te hebben (volgens de mevr. van Nefit telefonisch)
Maar waarom is dit zo'n drama om een onderdeel geleverd te krijgen.

Ik heb nu al meer dan 1000 kwh meer verbrand (over dezelfde periode)vanwege de ongunstige modus waar de warmtepomp nu in draait.

Ik heb altijd Nefit aangeprezen, maar valt nu toch echt door de mand voor mij.

Een week levertijd voor iets wat op voorraad zou moeten liggen lijkt me toch wel het maximum.

Nefit
    Geachte heer Baltussen,

Wij vinden het bijzonder vervelend dat u te maken heeft gekregen met het niet tijdig kunnen leveren van een onderdeel. Normaal gesproken zijn driewegkleppen, van diverse type warmtepompen, standaard op voorraad bij Nefit. U heeft een uitbreidingsset tapwater besteld die helaas op dat moment niet bij ons op voorraad lag. deze wordt zeer weinig afgenomen en ligt bij ons alleen op voorraad in het magazijn van ons moederbedrijf in Duitsland. Dit heeft onder meer de levertijd vertraagd. Dat het geleverde onderdeel daarna ook nog defect was maakt de situatie nog vervelender. Het spijt ons dat wij u in een eerder stadium niet goed geïnformeerd hebben en wij bieden u hiervoor graag onze oprechte excuses aan. Het bewuste onderdeel wordt vandaag afgeleverd bij de groothandel. Wij zullen uw installateur hiervan in kennis stellen.

Ik hoop u hiermee naar behoren te hebben geïnformeerd.

Nefit Consumentenservice.

Joost39
Ik heb nog steeds geen onderdeel. Dit onderdeel zou gisteren bij de tussenhandel gearriveerd moeten zijn. De vraag is waarom dit niet rechtstreeks naar mijn installateur gestuurd kan worden. Het is een waardeloos system met tussenhandel , Nederlandse vestiging en Duiste moedervestiging ,waar je je van af kunt vragen wat de toegevoegde waarde is van de tussen stappen, als je iets met spoed moet hebben. Als het onderdeel dan niet goed verpakt is, is het niet verwonderlijk dat het mis gaat met al die tussen stappen. In de tussentijd blijft de klant letterlijk en figuurlijk in de kou staan,(en verwarming is een eerste levensbehoefte) Gratis tip : ga kijken in de automotive hoe dat daar georganiseerd is. Mijn ervaring is dat je na 1 of 2 dagen weer kunt rijden, als iets stuk is.

Ook een klacht indienen over Nefit?