Klacht Nespresso: De koffie smaakt naar koffieprut, heeft een slappe smaak en smaakt dus vies.

G.E. van Kroonenburg

In augustus 2016 kocht ik een Nespresso apparaat, model U via de Nespresso website.
Sinds een week of 6 is de koffie die eruit komt echt niet meer lekker en zit er vaak wat koffie prut in de koffie. Na elk kopje spoelen we met water en dat water is roestbruin van kleur. Na het koffie zetten zijn de gaatjes in de cupjes vrij groot en zit er steeds koffieprut aan, wat eerder niet het geval was. We hebben de machine de afgelopen 6 weken ook ontkalkt en goed nagespoeld, dat gaf geen verschil. Ik heb afgelopen week de klantenservice van Nespresso gebeld. Zij adviseerden mij nieuwe koffie te kopen om te bekijken of het wellicht aan de koffie lag. Het apparaat zou gezien de levensduur en frequentie van het gebruik nog prima moeten zijn volgens de Nespresso medewerker. De levensduur zou rond de 5 jaar moeten zijn, gaf hij aan, soms zelfs langer.
Ik heb nieuwe koffie besteld en getest maar ik zag en proefde geen enkel verschil. Wij drinken altijd arpeggio in een espresso vorm dus aan de wijze van koffie zetten kan het ook niet liggen zo zei de Nespresso medewerker mij. Ook overige oorzaken zijn bij navraag in een vervolgcontact door hem uitgesloten.
Hij gaf gisteren als uiteindelijke conclusie dat de druk in het apparaat wellicht te hoog zou zijn geworden waardoor de cupjes beschadigd raken. Reparatie zou niet meer de moeite zijn en Nespresso kon niks doen verder, dus advies was een nieuw apparaat aan te schaffen. Aangezien ik een koffieliefhebber ben en de dure koffie van nespresso nu al 6 weken slecht smaakt, heb ik dat uiteindelijk dus maar gedaan. Er werd mij (behalve de korting die ik als ambassador member sowieso al krijg) geen enkele tegemoetkoming geboden voor het feit dat ik nu na 3 jaar en 8 maanden alweer een nieuw apparaat moet aanschaffen buiten mijn schuld om. De eerdere Nespresso apparaten gingen minimaal 5 jaar mee. Ik wil me dan ook graag beroepen op mijn consumentenrecht en verzoek Nespresso mij tegemoet te komen in de kosten voor de aanschaf van het nieuwe Nespresso apparaat.

Het aankoopbewijs van de Nespresso-U van begin aug. 2016 is reeds bij Nespresso bekend, alsmede de telefonische contacten mbt de klacht en mijn mobiele nummer.

Ik wil me graag beroepen op mijn consumentenrecht en verzoek Nespresso mij tegemoet te komen in de kosten voor de aanschaf van het nieuwe Nespresso apparaat, dat mag evt. ook in de vorm van een koffietegoed.

G.E. van Kroonenburg
    Beste Nespresso, graag ontvang ik zsm een reactie van u op bovengenoemde klacht.

Vriendelijke groet,
    Gwendolijn van Kroonenburg (al jaren een zeer trouwe Nespresso klant)

Ook een klacht indienen over Nespresso?