Klacht Nespresso: Lekkende koffie machine

I.G.L.M. Polling

In juni 2014 een nespresso koffiemachine gekocht van meer dan €500,00.
In het eerste jaar al na diverse telefoontjes opgehaald ivm klachten. ( december 2014). Men zegt geen bijzonderheden aangetroffen te hebben. Na enekel maanden een nieuwe melkcontainer ontvangen omdat de klachten aanhielden.
Sinds enkele maanden lekt de machine. Omdat er in Breda een winkel is geopend de klacht daar besproken. Men deelde mede dat ik waarschijnlijk de cups niet goed gebruikt. Dat de lungo cups niet voor een cappuccino gebruikt kunnen en andersom. Dit is mij bij aanschaf van de machine nimmer medegedeeld.
Op advies van de verkoper de cups anders gaan gebruiken. Het lekken is niet verminderd. Zaterdag 14 oktober 2017 wederom cups gekocht in de winkel en wederom het probleem voorgelegd. Men adviseerde om contact op te nemen en om een coulance regeling te vragen, zodat het apparaat gratis nagekeken kon worden. Reden hiervan is dat men het gebruik van de cups nimmer heeft uitgelegd.
Dinsdag 17 oktober nespresso gebeld en eea uiteengelegd. Men kan niets doen. Reparatiekosten bedragen € 149,00 en uit coulance € 115,00.
Ik ben hier niet mee akkoord gegaan. De medewerker van de helpdesk zou nogmaals eea nagaan en mij die middag terugbellen. Tot op heden niets meer vernomen.
Ik mag er toch vanauit gaan dat een koffie machine van ruim € 500,00 langer meegaat dan 3 jaar.

Ik zou graag zien dat het apparaat gratis nagekeken wordt. Er is mij bij aanschaf van de machine nimmer medegedeeld hoe ik de cups moet gebruiken.

I.G.L.M. Polling
    Vandaag om 15.16 uur gebeld door nespresso. Het moet gezegd worden, een snelle reactie maar daar blijft het dan ook bij. Er werd mij een aanbieding gedaan waar ik voordeel me zou hebben. Ik kon namelijk met € 20,00 korting een nieuwe melkopschuimer aanschaffen. Meegedeeld dat ze dan toch echt mijn klacht niet goed hebben gelezen en nogmaals eea toegelicht. Reactie....tja de garantie is voorbij. Dit is mij tijdens het gesprek wel 4 x medegedeeld.
    Een apparaat van ruim € 500,00 dat met 3 jaar lek is, het is te gek voor woorden. nespresso garandeert dus maar 2 jaar terwijl ze mij geen informatie hebben verstrekt omtrent het juiste gebruik van de cups. Tegenvoorstel gedaan. Ik laat het apparaat op eigen kosten repareren en krijg voor de waarde van de reparatie een voucher om koffiecups aan te schaffen. Hier ging men niet mee akkoord. Ik kon het apparaat laten repareren voor het geweldige aanbod van € 75,00. Ik vind het te absurd voor woorden.
    Misschien Radar dan toch maar eens benaderen.
    Of George ?
    I.G.L.M. Polling
    Fijn Espresso dat jullie zoveel moeite doen om een klant te helpen.:'(
    In zal speciaal voor jullie een Facebook account openen en mijn klacht hier vermelden.

I.G.L.M. Polling
Er is me niets fatsoenlijkste aangeboden. Ze nemen zelfs helemaal geen contact meer op. Dan de tv maar inschakelen

Ook een klacht indienen over Nespresso?