Klacht Nespresso: Misleidende reclame.

Marcel

Mijn vrouw is al heel lang klant bij Nespresso. Ontving bij thuiskomst van mijn vakantie een mooie kaart in de bus, een voucher van 30,- euro bij afname van 400 capsules. " Let op de voucher is geldig van 1 juli t/m 31 augustus 2019."
Ik doe een bestelling van 400 capsules, ruim 160,- euro. Op 1 juli j.l.
Bij de afrekening op de site van Nespresso wordt echter de 30,- euro niet afgetrokken. Dus bel ik Nespresso en krijg een medewerker aan de lijn, die mij toezegt dat er een nieuwe factuur wordt aangemaakt met 30,- euro minder.
Vandaag, voor de levering vanavond, verifieer ik dit nog even telefonisch en nu blijkt, na intern overleg, dat de 30,- euro niet in mindering wordt gebracht. De eerdere toezegging werd zo van tafel geveegd. De medewerker is wel bereid 15,- euro korting te geven. Dat heb ik natuurlijk afgewezen. Geen koehandel.
Ik heb besloten de levering niet te accepteren vanavond, en elders mijn koffie te bestellen.

Ik ga echt niet op mijn knieën voor 30,- euro. Zo zit mijn wereld niet in elkaar.
Het bedrijf moet duidelijk zijn met zijn acties. Het is 100 % misleidend en aanvechtbaar wat Nespresso doet.

Marcel
    Toch nog even een reactie. Niet om teruggave van 30,- euro. Die is voor Nespresso.
    Ik stuur dit bericht via Klachten Kompas, omdat Nespresso alleen telefonisch bereikbaar is. En daar spreekt men met meer monden.
    Ik heb twee vragen, waarop ik graag een antwoord heb:

1. Ik ontvang een mooie kaart van Nespresso ( halve A4 ), met aan de ene kant met koeien van letters “KORTINGSVOUCHER” en aan de andere zijde “Let op: de voucher is geldig van 1 juli t/m 31 augustus 2019. Vraag, waarom wordt deze voucher niet verzilverd?
    2. Waarom blijft u volharden in zwijgen en krijg ik niet een fatsoenlijk antwoord.?

Marcel

Ook een klacht indienen over Nespresso?