Klacht NewChance.nu: New Chance incasseert via valse incasso machtiging.

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 258081
Gebruiker
A.S. Wal
Datum
1 reactie

Details

De klacht

New Change schrijft regelmatig 47,50 af zonder machtiging van mij. ING heeft geld van vorig jaar teruggestort omdat er geen incasso machtiging ondertekend is door mij. Dus je bank mailen en vragen om terugstorting ivm valse machtiging. Kan tot lange tijd terug. LET OP: New Change had nederlandse bankrekening, heeft nu engelse bankrekening tnv Creditpay, waardoor blokkade van nederlandse nummer niet meer werkt. Voorlopig elke week ff checken of er weer geld afgeschreven wordt. Vandaag zag ik al weer een reservering incasso voor 7 april, dus ze blijven bezig. Hoe kom ik van dit K..bedrijf af?

De oplossing

Direct verwijdering uit bestand van New Change en excuus voor de overlast. Stoppen met deze valse praktijken.

1 reactie

  1. Auteur
    NewChance.nu
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Geachte mevrouw van der Wal,

    Wij hebben naar aanleiding van uw klacht een mail verstuurd.

    Wij hopen u hierbij voldoende te hebben geïnformeerd.

    Met vriendelijke groeten,

    Het team van New Chance

Uiteindelijke oplossing

Auteur
A.S. Wal
Datum
Uiteindelijke oplossing
Helemaal geen mail gekregen. Vandaag zelf het bedrijf twee keer gebeld maar ik kan me niet afmelden. Er staat een factuur open van februari 2017. Eerst betalen en dan pas afmelden. Zelfs Klachtenkompas wordt door dit bedrijf in de maling genomen. Navraag gedaan bij Consumentenbond en het blijkt dat een telefonische toestemming voor de diensten die Newchance levert niet voldoende is. Hun diensten vallen onder het Schriftelijkheids Vereiste, hetgeen inhoud dat je als consument een handtekening onder een contract moet zetten, anders geldt het niet. Uiteraard zegt Newchance dat dit niet voor hen geldt. Vandaag zou ik na 16.00 uur worden gebeld door Newchance en wilden ze mij het telefoongesprek waarin de toestemming zou zijn gegeven laten horen. Tot nu toe, 18.03 uur, hebben ze niet gebeld. Had ook niet anders verwacht. Hun nieuwe bankrekeningnummer uit Engeland zal ik maar eerst laten blokkeren en voorlopig scherp zijn of er niet weer op een andere manier geld afgeschreven wordt.
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over NewChance.nu?