Opgelost door NHA Thuisstudies: Geen reactie op vragen over tegenstrijdige informatie ontvangen bij studie.

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 165331
Gebruiker
JorindeD
Datum
2 reacties

Details

De klacht

Begin april heb ik mailing contact gehad met de klantenservice van het NHA omdat de door mij in oktober 2011 ontvangen lesstof voor havo geschiedenis niet meer aansluit op het staatsexamen havo geschiedenis. Ik was in de veronderstelling dat ik deze benodigde modules kosteloos zou ontvangen omdat ik destijds, bij het vak, een brief heb ontvangen van het NHA waarin staat dat ik, indien ik in het jaar dat ik examen doe niet de juiste modules heb, ik deze kosteloos kan bestellen. De enige reactie die de klantenservice gaf is dat ik de lesstof zal ontvangen als ik 50% van de lesgeld opnieuw betaal en daarbij wezen zij mij op de studievoorwaarden. Daarop heb ik vanaf 12 april meerdere malen gereageerd met de vraag of zij dan de brief betreft het kosteloos bestellen van de benodigde modules kunnen verklaren. Hierop krijg ik tot op heden geen antwoord, terwijl ze bij het doen van een aanbieding of het wijzen op de voorwaarden niet meer dan één werkdag nodig hadden om te reageren.

De oplossing

Bovenstaande klacht brengt mij tot de conclusie dat NHA misleidend te werk gaat. Ik begrijp dat studievoorwaarden bindend zijn maar het NHA reclameert overal dat men 6 jaar over de studie mag doen. NERGENS, zelfs niet in de studievoorwaarden, wordt gesproken over mogelijke extra kosten voor het ontvangen van lesmateriaal dat aansluit op het jaar waarin men staatsexamen doet. NHA laat deze, voor klanten belangrijke informatie, al dan niet bewust weg. Het liefst zie ik dat zij hun belofte in de door mij ontvangen brief nakomen; dat ik de benodigde modules kosteloos kan bestellen. Ik ben er namelijk van overtuigd, na het doen van wat onderzoek, dat deze brief juridisch gezien bindend is, zou ik ervoor kiezen verder stappen te ondernemen.
Maar op de eerste plaats verwacht ik van het NHA dat zij zo fatsoenlijk zijn mijn vraag te beantwoorden; het verklaren van de door mij ontvangen brief!

2 reacties

  1. Auteur
    NHA Thuisstudies
    Datum
    Geachte mevrouw Van den Hoek,

    Uw klacht hebben wij in goede orde ontvangen en was reeds in behandeling bij onze klantenservice.

    Inmiddels is er vandaag een inhoudelijke reactie verstuurd door de dezelfde collega waar u eerder contact mee heeft gehad. Wij gaan er van uit dat er naar aanleiding van die e-mail alles duidelijk is en het probleem is opgelost.

    Onze excuses voor het ongemak.

    Vriendelijke groet,

    Klantenservice NHA
  2. Auteur
    JorindeD
    Datum
    Vrij snel na het plaatsen van de klacht op klachtenkompas kreeg ik een mail van NHA waarin stond dat ik de benodigde modules alsnog kosteloos zou ontvangen. Ik heb deze inmiddels ontvangen. NHA heeft deze klacht netjes afgehandeld.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
JorindeD
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
opgelost
Beoordeling
happy

Ook een klacht indienen over NHA Thuisstudies?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen