Klacht NHA Thuisstudies: misleiding duur Beroepspraktijkvorming (stage) opleiding verpleegkundige

Bertie

Eind 2012 ben ik gestart met de opleiding verpleegkunde, via NHA thuisstudies. De opleiding zou 24 of 30 maanden duren en bij deze opleiding hoorde een stage (=beroepspraktijkvorming) van 864 uur.

Ik ontvang 18 april 2014 een brief van de NHA waarin medegedeeld wordt dat de stage voor de opleiding verpleegkundige, gewijzigd is van 864 naar 2300 uur wegens
aanscherping van eisen vanuit de onderwijsinspectie en de wet BIG.

Op zich begrijp ik dat die eisen aangescherpt zijn, maar wat ik niet begrijp is dat dat de NHA mij niet bij start van de studie hierover geïnformeerd heeft, want in juli 2011 werd dit al bekend in het "Besluit Opleidingseisen Verpleegkundige 2011". Ik vind dat de NHA verwijtbaar is in deze kwestie en dat er sprake is van misleiding.

Op dit moment heb ik al stevig geïnvesteerd in deze opleiding qua tijd en geld maar een stage van 2300 uur kan ik niet waarmaken, naast mijn baan.

Ik wil contract ontbinden, mijn geld terug en een financiële compensatie van alle tijd die ik geïnvesteerd heb.

NHA Thuisstudies
    NHA is pas recentelijk actief op klachtenkompas. Deze klacht van 19-4-2014 is in het verleden al besproken met de student. Klacht gesloten.

Ook een klacht indienen over NHA Thuisstudies?