Klacht Nike: Nike houdt app in stand tot 10 jaar na verkoop laatste sportwatch.

P.P. vd Neut

Al enkele jaren ben ik in het bezit van een Nike +sportwatch GPS. Na aankoop ging deze binnen na meer dan een jaar stuk. Het bleek een bekende klacht. De sportwatch werd gratis vervangen zonder gedoe en ze voerden mijn lopen die ik niet kon synchroniseren bij de klantenservice zelf handmatig in. Weergaloos goede service. Dat was in september 2014. Mij werd nog verteld dat er van uit wordt gegaan dat zo'n watch maximaal 10 jaar blijft werken.

Nu nog geen 4 jaar later krijg ik een mail met de volgende tekst:

"ONDERSTEUNING VOOR SOMMIGE APPS EN DEVICES STOPT

Om gebruikers de best mogelijke ervaring te kunnen blijven bieden, stoppen we op 30 april 2018 met de ondersteuning voor de hieronder genoemde devices en apps. Na deze datum worden gegevens niet meer gesynchroniseerd of bewaard. Je kunt je runs en work-outs blijven bijhouden met de nieuwste versies van de Nike Run Club app, Nike Training Club app en Apple Watch Nike+. Bedankt voor je blijvende passie en support."

Mijn sportwatch valt hieronder en de apps waar naar wordt verwezen zijn voor je mobiel. Maar obstakelruns en gewoon hardlopen is niet handig met een mobiel. Daarom had ik de sportwatch gekocht.

De klantenservice van Nike (Zacharia) vertelde mij op 17-04-2018 dat na 30 april de ondersteuning stiopt. Als het geheugen van de sportwatch vol is, kun je hem weggooien. Hij doet het dan niet meer.

Ik vind het schandalig dat binnen zo korte tijd dat ik dit nieuwe sportwatch heb, de service stopt en ik er niets meer aan heb. En goedkoop was hij niet. Ze hoeven alleen de app maar in de lucht te houden. Ik ben ongetwijfeld niet de enige die hier een probleem mee heeft.

Nike blijft de app in stand houden totdat de laatste geleverde Nike + sportwatch GPS 10 jaar oud is. Dat is de leeftijd die Nike klantenservice mij noemden dat ze uiterst meegaan.

Wij vinden dat Nike hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over ?