Klacht Nike: Nike stopt ondersteuning Nike+ sportwacth

Roumen2

Ik ben sinds enkele jaren net als mijn zus in het bezit van een Nike+ sportwatch GPS. We zijn er tevreden over dit artikel en gebruiken deze ook wekelijks voor training en het lopen van wedstrijden.
Nu krijg ik op 17 April opeens de volgende e-mail van Nike:

ONDERSTEUNING VOOR SOMMIGE APPS EN DEVICES STOPT

Om gebruikers de best mogelijke ervaring te kunnen blijven bieden, stoppen we op 30 april 2018 met de ondersteuning voor de hieronder genoemde devices en apps. Na deze datum worden gegevens niet meer gesynchroniseerd of bewaard. Je kunt je runs en work-outs blijven bijhouden met de nieuwste versies van de Nike Run Club app, Nike Training Club app en Apple Watch Nike+. Bedankt voor je blijvende passie en support.

DEVICES EN APPS WAAR HET OM GAAT:

- Nike+ Connect software
Nike+ SportWatch
- Nike+ SportBand
- Nike+ FuelBand
- Nike+ iPod
Nike Run Club app versie 4.8.7 en ouder (iOS en Android)
- Nike Training app versie 4.4 en ouder (iOS en Android)
- Nike+ Fuel app (iOS en Android)
Nike+ Move app (alleen iOS)

Ik vind het alles behalve netjes om de complete ondersteuning te stoppen. Ik kan me voorstellen dat je na een aantal jaar niet meer doorontwikkeld (dus geen updates etc. meer uitbrengt voor bijvoorbeeld de Nike+ connect software om te synchroniseren). Om aan te geven dat je vanaf 30 April je work-outs niet meer kunt synchroniseren en uploaden vind ik wel erg ver gaan en eigenlijk niet kunnen. Dus na 30 April kun je je Nike+ Sportwatch nog gebruiken tot het geheugen op je horloge vol is en dan kun je hem weggooien, dat is wat ze eigenlijk zeggen.

Ik zag dat er in klacht # 300800 contact is geweest door een andere gebruiker met de Nike helpdesk (in 2 gevallen) In het 1e geval geven ze aan dat het horloge +/- 10 jaar mee zou moeten gaan en in het 2e geval dat werd er letterlijk verteld wat ik hierboven aangeef dat je na 30 April het horloge kunt gebruiken tot het geheugen vol is en dan kan het horloge weggegooid worden.

Het is dus schandalig dat er nu een groot aantal hardlopers met een Nike+ sportwatch zitten die ze over wellicht enkele weken al weg kunnen gooien terwijl ze er nog erg tevreden over zijn en deze zeker nog even meekan.

Naar mijn mening zijn er meerdere oplossingen.

1. Nike blijft de applicatie in de lucht houden om de sportwatch te synchroniseren en de workouts te uploaden. (misschien met een uiterste datum zoals aangegeven in klacht # 300800 tot 10 jaar na laatste levering van de laatste Nike+ sportwatch)

2. Nike brengt een stand-alone applicatie uit zodat hardlopers de sportwatch op hun eigen computer kunnen blijven uitlezen.

3. Nike zorgt ervoor dat het sowieso minimaal mogelijk is om je geheugen van de sportwatch om de zoveel tijd een keer leeg te halen zodat je het horloge in ieder geval kunt blijven gebruiken.

Wij vinden dat Nike hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over ?