Klacht Nintendo: onjuiste garantie afhandeling

Klachtnummer
# 284607
Gebruiker
Dijkman7
Datum
0 reacties

Details

De klacht

Op 7 juni 2017 kocht ik een Nintendo switch. Op 28 oktober 2017 heb ik het apparaat aangeboden voor reparatie omdat de analoge stick van de JoyCon was afgebroken. Tot mijn verbazing moest ik euro 29m15 betalen omdat dit probleem niet onder de garantie zou vallen. Als een apparaat binnen 6 maanden na levering stuk gaat, gaat de wet er van uit dat het apparaat niet goed is geweest en moet de verkoper het tegendeel bewijzen door bv aan te tonen dat het apparaat niet goed is gebruikt. Met de opmerking van Nintendo dat de analoge stick alleen maar kan breken wanneer het apparaat is gevallen, gestoten of te ver ingedrukt ben ik van mening dat er geen bewijs geleverd wordt dat ik het apparaat niet goed zou hebben gebruikt.

De oplossing

Terugstorting van betaalde reparatiekosten omdat gebrek binnen 6 maanden na aanschaf plaatsvond.

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat Nintendo hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

0 reacties

Ook een klacht indienen over Nintendo?