Klacht Nissan: Remschijven

Leo Huisman

Een probleem met de voorste remschijven bij Nissan aanhangig gemaakt op 22113. In behandeling genomen onder klachtnummer 1-281491570. Op 291113 van Nissan antwoord dat remschijven bij 17000 km. aan vervanging toe kunnen zijn. Hierop reageer ik eveneens op 291113. Hierop geen antwoord of anderszins een berichtje. Op 091213, 151213 en 030114 help ik Nissan herinneren aan mijn onbeantwoorde mailtjes. Nog steeds geen antwoord. Teleurstellend en zeker geen visitekaartje voor Nissan.
Ter info: de Nissan is van 110112, heeft nog fabrieksgarantie en volgens de dealer is roestvorming in de schijf de oorzaak van het schokkend remmen. Nissan neemt ondanks de fabrieksgarantie niet eens de moeite om er naar te kijken of een coulanceregeling aan te bieden. Op een Nissan heb je 12 jaar garantie op roesten. Is weliswaar voor de carrosserie, maar binnen 2 jaar slechte en wellicht onveilige remmen ??????????.

Kijken of de remschijven slecht zijn en deze vernieuwen onder fabrieksgarantie.

Beste Leo,
    Dit mag natuurlijk nooit de bedoeling zijn en wij zullen direct actie ondernemen. Zou je ons nog je VIN-nummer (chassisnummer) kunnen toesturen via socialmedia@nissan.nl? Wij gaan je bericht dan direct doorsturen naar de Nissan klantenservice!Met vriendelijke groet,
    Nissan Nederland
    Leo Huisman
    Zoals gevraagd heb ik gisteren het VIN naar de klantenservice gemaild.
    Beste Leo,
    Hartelijk dank voor het versturen van je VIN-nummer. Wij hebben je klacht ondertussen doorgestuurd naar de Nissan Klantenservice en zij zullen zo spoedig mogelijk contact met je opnemen. Wij hopen dat er snel voor een oplossing wordt gezorgd!Met vriendelijke groet,
    Nissan Nederland
    Leo Huisman
    Vorige week het VIN nummer van de auto gemaild. Daarna nog niets van Nissan vernomen. Zal best wel goed komen, maar ik moest ter voorkoming van het verlopen van de klacht een reactie plaatsen. Bij deze dus.
    Nissan
    Beste Leo, wij gaan er achteraan en zullen navraag doen wat de status is. Wij gaan ervan uit dat de Klantenservice zo snel mogelijk contact met je gaat opnemen!Met vriendelijke groet,Nissan Nederland
    Leo Huisman
    Oke, ik wacht rustig de reactie van de klantenservice af.Groeten, Leo Huisman
    Leo Huisman
    Vandaag kreeg ik een onbevredigend antwoord van de klantenservice. Het zou onder de gebruikskosten vallen. Onzin vind ik omdat remschijven toch wel langer dienen mee te gaan dan pakweg 18000 km. Bovendien wordt er gesproken over piepen en andere geluiden tijdens het remmen. Daar gaat het helemaal niet om. Doordat de auto trilt en schokkend remt ben ik van mening dat hierdoor ook een langere remweg ontstaat. Maar goed, als er iets mocht gebeuren heb ik de nodige documentatie. Geen Nissans meer.