Klacht Nissan: vergoeding defecte nokkenasversteller

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 109118
Gebruiker
Dinie
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Op 13 januari 2015 strandde ik met mijn Nissan Micra langs de kant van de weg. Omdat de motor niet meer wilde starten is de ANWB/WW ingeschakeld die constateerde dat er sprake was van een nokkenasverstelling. Na het wissen van de storing ben ik onder begeleiding van de WW naar de dichtstbijzijnde garage in mijn woonplaats gereden.
Uiteindelijk bleek sprake te zijn van een kapotte nokkenasversteller. De auto was op 13 januari 2015 drie jaar en drie dagen oud en had slechts 22.000 km op de teller. Ik ben van mening dat sprake is van een fabricagefout als een auto van die leeftijd en met het aangegeven kilometrage wordt geconfronteerd met een kapotte nokkenasverstelling.
Op 24 april 2015 heb ik mij gewend tot de Nissan-dealer te Noordwijk en gevraagd naar een vergoeding van de door mij gemaakte kosten - totaal € 581,01 - die mij doorverwees naar Nissan Nederland. Op 25 april 2015 heb ik een klacht ingediend bij Nissan Nederland. Geen enkele reactie ontvangen.

De oplossing

Vergoeding van de door mij betaalde
- nokkenasversteller € 185,93
- 1 uur werkloon garage € 65,00
- BTW € 52,70
=======
totaal: € 303,63 (de overige kosten op de nota - € 277,38 - neem ik
voor mijn rekening)

1 reactie

  1. Auteur
    Dinie
    Datum
    Opnieuw een brief aan Nissan gestuurd en aangedrongen op een reactie van de zijde van Nissan Nederland.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Dinie
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over Nissan?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen