Klacht NLE: Aangeboden internetsnelheid wordt bij lange na niet gehaald.

MaartenV

TriplePlay Televisie en internet bij NLE.
Aangeboden internet snelheid 50 Mb/s
Verwachte internet snelheid 32 Mb/s (contract)
Reële internet snelheid via KABEL en WIFI, beide 17 Mb/s.
Meer dan HD streamen zit er dan ook niet in! Nu heb ik een 4k televisie waar ik niks aan heb.
Al gebeld met de 'klantenservice' hier werd mij verteld dat ze niets voor mij konden betekenen. Ik moest maar overstappen na een jaar want ja ik zat aan het contract vast. Schandalig is het.

1: De internetsnelheid omhoog brengen zodat ik 4k kan streamen
2: De helft van de geboden snelheid, dan ook maar de helft betalen!!!
3: Het contract ontbinden, dan kan ik naar een provider die wel goed met zijn klanten om gaat.

Beste Maarten,

Wat een vervelende situatie! Het klopt inderdaad dat wij (op dit moment) niet de beloofde snelheid kunnen halen. De snelheid van 32 Mb/s is met pairbonding en wij mogen dat (nog) niet aanbieden van KPN. Zonder pairbonding kunnen wij maar 17 Mb/s verzorgen.

Deze snelheid is wel voldoende om HD tv te kunnen kijken, maar ik ben het met je eens dat het niet is wat je had gehoopt en wij hadden beloofd. Ik wil je daarom graag het volgende aanbieden: je mag een tv-pakket naar keuze een half jaar lang volledig kosteloos gebruiken. Alle pakketten vind je op:

Laat je mij weten wat je van dit voorstel vindt en (bij akkoord) welk pakket je graag wil?

NLEx webcare
    Beste NLE,

Ik vind het fijn dat jullie met mij mee denken maar de geboden oplossing voldoet niet aan mijn verwachting.
    Helaas wordt het dus niet oplossing nummer 1 aangezien jullie dus niet meer dan 17 Mb kunnen leveren. Mij lijkt het daarom ook gepast om dan maar de helft te betalen aangezien jullie maar de helft leveren. Daarnaast ben ik niet iemand die veel televisie zenders bekijkt anders had ik deze zenders in eerste instantie al genomen. Ik hoop dat we tot een compromis kunnen komen.

Hi Maarten,

Wij komen er vast wel samen uit, daar twijfel ik niet aan. Ik heb nog wel een vraagje aan je: hoe lang woon je al op dit adres? Welke provider had je voor ons met welke snelheid?

met vriendelijke groet
    Hoi NLE,

Ik woon sinds 28 maart op dit adres, dit is mijn eerste huis.
    Daarom had ik zelf geen provider en kon ik uit alle aanbieders kiezen.
    Ik heb daarbij voor jullie gekozen omdat jullie selectie gewoonweg de beste voorwaarden zou hebben voor een prima prijs. Niet teveel tv zenders maar wel 50Mb download snelheid wat ruim voldoende is om alles te kunnen doen.
    De vorige bewoners weet ik, hebben Ziggo gehad, zij moesten het modem aansluiten met een coax kabel en niet met een DSL kabel. (nog gevraagd bij bezichtiging).

Hoi Maarten,

Zo'n vermoeden had ik inderdaad al. Wat betreft onze snelheid, bij aanmelding controleert het landelijk systeem de maximaal haalbare snelheid (32 Mb/s). Helaas herkent het systeem niet dat dit alleen met pairbonding kan. Daar komen wij pas later achter, als onze klant klaagt over de snelheid. Natuurlijk gaan wij wel kijken of dit aangepast kan worden, om nog meer miscommunicatie te voorkomen!

Wat de prijs betreft, er is maar 1 bedrag voor de koperverbinding, of dit nu gaat om 20 Mb/s of 100 Mb/s, niet meer en niet minder. Voor glasvezel heb je wel verschillende tarieven, hoe sneller, hoe duurder. Je kan dan namelijk echt zelf bepalen hoe snel je het wel. Met koper is de lijn overal gelijk, maar ben je afhankelijk van de kwaliteit van de lijn, hoe ver zit je vanaf de wijkcentrale en noem maar op. Iedere provider hanteert daarom ook maar 1 prijs voor koper, behalve de provider (KPN) die wel pairbonding kan aanbieden. Wil je dan dubbele snelheid? Dan gaat de prijs ook omhoog.

Helaas kan ik de nota niet halveren voor je. Eigenlijk zijn er dan nog maar twee opties. Of je blijft gezellig bij ons voor de afgesproken prijs, of je kan een overstap aanvragen. Gezien deze situatie wil ik die ook best kosteloos aanbieden. In dat geval kan je je aanmelden bij een ander met overstapservice en dan stoppen wij pas als de ander actief is. Kies je voor het laatste, adviseer ik dat je of voor KPN gaat, maar informeer dan goed wat pairbonding kost (anders heb je dezelfde snelheid voor misschien een hoger bedrag?) of een provider die via Coax kan leveren, denk aan Ziggo.

Ik had het liever anders gezien en wil je natuurlijk niet kwijt als klant, maar aan eerlijkheid en openheid heb je nu het meeste. Laat je wel even weten waar je voor kiest?
    Beste NLE,

We zijn eruit en we gaan voor de geboden oplossing waarbij we gebruik willen maken van de kosteloze overstapservice. Wij zullen inderdaad goed informeren van te voren en jullie zullen het verzoek van de andere provider tegemoet zien.

Hopende jullie hierbij voldoende te hebben geïnformeerd.

Maarten

Ook een klacht indienen over NLE?