Opgelost door NLE: Afrekening meterstanden nieuw contract

HvS

Vanaf 1 mei 2015 heb ik een nieuw jaarcontract afgesloten voor levering van elektra en gas. Sinds 1998 vind elk jaar de jaarafrekening plaats 30 april en/of 1 mei. Voor het laatst op 30 april 2014. Gisteren en vandaag heb ik, tijdens tel. overleg met klantenservice NLE, geprobeerd de meterstand van 30 april/1 mei 2015 door te geven. Nu blijkt dat de afrekeningperiode door NLE! is veranderd naar 1 januari van elk jaar. Op grond van de leveringsvoorwaarden van NLE kan de afrekeningperiode niet veranderd worden! Ik heb hier ernstig bezwaar tegen! De verandering in de afrekeningperiode is gekomen doordat mijn buren woonachtig op Luilaantje 36A zijn overgegaan naar Oxio. Oxio heeft het leveringsadres fout doorgegeven aan NLE nl. Luilaantje 36, zijnde mijn leveringsadres. Ik werd, buiten mijn wil, geconfronteerd met een verhuizing en op 29 januari 2015 een nieuw leveringsadres: Luilaantje 36 ,zijnde mijn adres. Er blijkt geen controle te zijn op juiste tenaamstelling en adres!

Ik wil, in afwijking van de werkwijze van NLE, dat ik u mij een formulier uitreikt om de meterstanden door te geven ter berekening van de jaarnota. De einddatum dient, zoals bij omschrijving van de klacht is vermeld, te zijn 30 april 2015/1 mei 2015.
Ik verwacht, dat NLE zich verantwoordelijkheid neemt voor voornoemde actie en hoop dat NLE z.s.m. aktie onderneemt om deze omissie te herstellen en ik verwacht dat u zich niet beroept op de standaardvoorwaarden o.i.d.
Alvast bedankt voor uw moeite.

NLE is actief op Klachtenkompas. Je kunt dus elk moment een reactie van hen verwachten, uiterlijk binnen twee weken.

Ik wacht af.

HvS

Ook een klacht indienen over NLE?