Opgelost door NLE: afschrijven na beëindiging contract

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 151793
Gebruiker
BoosopNLE
Datum
2 reacties

Details

De klacht

Per 25 januari 2015 heb ik jaarcontract afgesloten met NLE voor EU 85,- per maand. NLE wilde dat ik dit in 11 termijnen van EUR 92,- voldeed, de reden hiervan is mij nooit duidelijk geworden. Inmiddels is periode 11 van 11 afgeschreven. Per 25 januari 2016 ben ik overgestapt via het energiecollectief van de Consumentenbond naar een andere leverancier. NLE blijft echter maandelijks (zelfs een hoger) bedrag afschrijven, en dreigt nu met boetes. Op e-mails wordt niet gereageerd. Telefonisch wordt toegezegd dat het contract is beëindigd, Als ik uit probeer te leggen dat de afschrijving ziet op een niet bestaand nieuw contract roept de medewerkster mij vervolgens toe dat ik gewoon MOET betalen.

De oplossing

In administratie aanpassen dat het contract is beëindigd en de aanmaningen stoppen.

2 reacties

  1. Auteur
    NLE
    Datum
    Beste mevrouw Box,

    Wij hebben uw klacht van 1 februari 2016 ontvangen en in behandeling genomen. Omdat wij u telefonisch niet konden bereiken, ontvangt u een schriftelijke reactie.

    Op 25 januari 2016 bent u naar een andere leverancier overgestapt. Omdat wij onze termijnbedragen vooraf factureren, was het termijnbedrag voor februari 2016 al opgemaakt en naar de bank verstuurd om te incasseren. U heeft deze incasso laten storneren.

    Inmiddels is de eindnota opgemaakt en naar u verstuurd. Op deze eindnota verrekenen wij uw verbruik van afgelopen jaar met de in rekening gebrachte termijnbedragen. Dit zijn 13 termijnbedragen van €92,00, in totaal €1.196,00. Het saldo van de eindnota is -€207,69. Omdat u een termijnbedrag heeft laten storneren, brengen wij deze in mindering op het saldo. Wij zullen daarom op 18 februari 2016 €115,69 aan u overmaken.

    De in rekening gebrachte administratiekosten van €15,00 hebben wij eenmalig uit coulance gecrediteerd.

    Met vriendelijke groet,
    NLE Klachtafhandeling
  2. Auteur
    BoosopNLE
    Datum
    Wel jammer dat de toon zo arrogant blijft. Het (te hoge) termijnbedrag voor maart hebben ze namelijk ook al afgeschreven en coulance voor administratiekosten die in rekening worden gebracht voor een foutieve afschrijving snap ik ook niet. Het lijkt alsof ze geen enkel overzicht meer over eigen administratie hebben. Heel blij dat ik er weg ben!

Uiteindelijke oplossing

Auteur
BoosopNLE
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
opgelost
Beoordeling
happy

Ook een klacht indienen over NLE?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen