Opgelost door NLE: afschrijven na beëindiging contract
Details
De klacht
Per 25 januari 2015 heb ik jaarcontract afgesloten met NLE voor EU 85,- per maand. NLE wilde dat ik dit in 11 termijnen van EUR 92,- voldeed, de reden hiervan is mij nooit duidelijk geworden. Inmiddels is periode 11 van 11 afgeschreven. Per 25 januari 2016 ben ik overgestapt via het energiecollectief van de Consumentenbond naar een andere leverancier. NLE blijft echter maandelijks (zelfs een hoger) bedrag afschrijven, en dreigt nu met boetes. Op e-mails wordt niet gereageerd. Telefonisch wordt toegezegd dat het contract is beëindigd, Als ik uit probeer te leggen dat de afschrijving ziet op een niet bestaand nieuw contract roept de medewerkster mij vervolgens toe dat ik gewoon MOET betalen.De oplossing
In administratie aanpassen dat het contract is beëindigd en de aanmaningen stoppen.Uiteindelijke oplossing
- Status
- opgelost
- Beoordeling
De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:
Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.