Klacht NLE: Agresieve vorm van marketing.

M11D12

Ik ben vanmiddag benaderd door NLE voor verlenging van mijn energiecontract. Dit begon als een informatief gesprek, ineens zegt die verkoper dat hij een bandje af gaat spelen en mij daarmee ook gaat opnemen.

Dit bandje begint met de zin "U staat op het punt om een drie jarig contract met NLE aan te gaan".

Ik ben niet gediend van deze agresieve vorm van marketing en heb gelijk opgehangen.

Ik wil graag schriftelijk excuses van dit bedrijf, en ik wens z.s.m. mijn contract op te zetten. Ik wens mij hierbij niet te houden aan de komende maanden dat mijn contract nog loopt. Gezien ik misselijk geworden ben van deze vorm van marketing wil ik dit niet verder sponseren met mijn geld.

NLE
    Beste meneer/mevrouw,

Naar aanleiding van uw klacht hebben wij het desbetreffende telefoongesprek nageluisterd.

Het klopt dat u werd gebeld door één van onze medewerkers voor het verlengen van uw energiecontract bij NLE. De medewerker doet u een aanbod, u geeft aan hierin geïnteresseerd te zijn.

Op basis hiervan ging de medewerker die u sprak ervan uit dat u wenste in te gaan op het aanbod en startte om die reden de bandopname. Wij zijn het echter niet met u eens dat er in dit telefoongesprek sprake zou zijn van agressieve verkoop, er is enkel sprake van miscommunicatie.

Gezien het voorgaande wijzen wij uw verzoek tot het kosteloos ontbinden van het energiecontract af. Wij vinden het uiteraard jammer om te horen dat u ontevreden bent en zullen uw klacht doorzetten naar de desbetreffende afdeling, zodat zij hiermee aan de slag kunnen.

Mocht u hierover nog vragen hebben, horen wij het graag.

NLE Klachtafhandeling

Ook een klacht indienen over NLE?