Opgelost door NLE: Belangrijke email komt in reclame-inbox gmail

habelstaf

In de media kwam naar voren dat NLE de betalingen vooraf i.p.v. achteraf wil incasseren en het contract gaat veranderen.
Na uitzoeken begin augustus las ik bij de NLE dat dit gespreid ging plaatsvinden en de klanten een maand van te voren een email ontvangen met informatie en eventuele mogelijkheden.
Ik dacht dus rustig afwachten....
Nu dacht ik vandaag toch eens mijn gmail-box te doorzoeken op dat eventuele mailte van NLE.
En wat blijkt. NLE verstuurd zijn emails op zo'n manier dat het door gmail als reclame wordt gezien en het dus niet in mijn primaire-inbox komt. Ik had dus al op 20 augustus een email ontvangen met een reactietermijn van 30 dagen. Aangezien het nu 24 september is melde de klantenservice dat ze niets meer voor mij kunnen betekenen.

Ik blijf echter van standpunt dat dit soort zeer ingrijpende en belangrijke mededelingen niet per email maar per post moeten plaatsvinden en als het al per email gedaan wordt NLE zeker moet weten dat dit in de hoofd-inbox komt en niet als RECLAME wordt herkend. De klant zou anders via een link etc. moet kunnen laten weten dat ik de email ontvangen en heb zodat er bij uitblijven reatcie nog op een andere manier contact gezocht kan worden.

Ik wil uit principe mijn contract opzeggen en wil dat er niet halsstarrig aan termijn van 30 dagen vanaf versturen van een als reclame gekwalificeerde email wordt gehouden omdat ik de email nu pas open.

NLE
    Geachte heer,

Naar aanleiding van uw klacht hebben wij u gebeld. Helaas hebben wij u niet kunnen bereiken.

Wij vinden het erg vervelend om te vernemen dat u ontevreden bent over de wijziging van de betalingscyclus en via welke wijze u hiervan op de hoogte bent gesteld.

Afhankelijk van uw correspondentievoorkeur sturen wij de berichten per e-mail of per post. Helaas kan het bij beide verzendingswijzen voorkomen dat het bericht niet aankomt of dat het terecht komt in een ander postvak.

Onverplicht en uit coulance zullen wij geen opzegvergoeding in rekening brengen indien u overstapt binnen 30 dagen na plaatsing van dit bericht.

Klantenservice NLE
    habelstaf
    Vervelend dat ik werd afgescheept bij de telefonische klantenservice maar fijn dat er nu een goede afweging tussen "we houden ons aan de wettelijke regels" en "goodwill creëren " word toegepast. Dit hersteld mijn vertrouwen in de NLE gedeeltelijk waardoor ik mogelijk ooit nog zou willen terugkeren bij de NLE

habelstaf

Ook een klacht indienen over NLE?