Klacht NLE: Besteld energie aanbod niet geleverd

T.E.J. Wagenaar- Hardon

Energie aanbod besteld, maar niet geleverd
Hierbij dien ik een klacht in over NLE. Op 27 februari ontving ik een verlengingsaanbod voor de energiekosten, naar keuze voor 1 jaar, 3 jaar of 5 jaar. Er stond bij dat ik me tot en met zaterdag 3 maart kon aanmelden. Omdat ik tevreden was over NLE en het me een goed aanbod leek, stuurde ik op 1 maart om 11.36 uur het volgende antwoord per (antwoord)e-mail: Aan NLE. Hierbij meld ik me aan voor het in deze e-mail beschreven aanbod voor 3 jaar. Met vriendelijke groet, Joke Wagenaar
Mijn toenmalige contract liep nog tot 16 april, zodat ik er logischerwijs van uit ging dat de verlenging op die datum zou ingaan. Tot mijn grote verbazing is mij deze maand (juni) gebleken dat dat niet is gebeurd. Ik betaal nu veel meer zonder contract en het is mij volstrekt onduidelijk waarom ik het bestelde aanbod niet heb gekregen. Volgens een medewerker van NLE kan ik het nu niet meer krijgen. Excuses over deze vreemde gang van zaken heb ik niet ontvangen. Wel biedt men mij een ander contract aan met veel hogere prijzen voor gas en elektriciteit. Op 1 maart was de door NLE aan mij via e-mail aangeboden prijs voor gas: € 0,59220 per kubieke meter en voor elektriciteit : € 0,19845 per kWh.

Ik ben van mening dat ik recht heb op het door mij bestelde verlengingsaanbod met terugwerkende kracht tot 16 april. NLE heeft mij dit niet geleverd, door een slordigheid of door een andere reden, zonder mij daarvan zelfs maar op het moment dat de verlenging in zou gaan, op de hoogte te stellen.

NLE
    Beste mevrouw Wagenaar,

Hartelijk dank voor het doorgeven van uw klacht. Naar aanleiding hiervan hebben wij onze administratie gecontroleerd.

Uit uw dossier blijkt dat u ons op 1 maart 2018 een e-mail stuurde. U liet weten dat u gebruik wilde maken van het aangeboden 3-jarige verlengingscontract. In reactie op uw bericht hebben wij u gebeld, helaas konden wij u niet bereiken. Om die reden stuurden wij u een e-mail.

In de e-mail van 7 maart 2018 wilden wij u vragen om contact met ons op te nemen zodat wij de verlenging voor u in orde konden maken. De inhoud van de e-mail was echter onduidelijk. Onze oprechte excuses voor het hierdoor ontstane ongemak.

Omdat u tijdig inging op het verlengingsaanbod hebben wij uw aanmelding zojuist verwerkt. Dit gaat direct aansluitend op het vorige contract in.

Wij hopen dat hiermee uw klacht is opgelost. Als u nog vragen heeft dan horen wij het graag!

NLE Klachtafhandeling

Ook een klacht indienen over NLE?