Klacht NLE: bij het aansmeren van een product niet juiste informatie qua ingang met vooruit betaling

sad Niet opgelost
BBarmes

Niet voldoende geïnformeerd over handelswijze,
laten je eerst betalen voordat je oude leverancier op de hoogte wordt gebracht van einde contract.
betekend dus dat je dubbel betaald.
bij navraag telefonisch contact wordt je eindeloos aan de lijn gehouden voordat je iemand te spreken krijgt, vervolgens Door verbonden waarop weer eindeloos zou moeten wachten

Beëindiging overeenkomst met de NLE
Moet gewoon doorgaan

NLE
    Beste meneer/mevrouw,

Wij vinden het jammer om te horen dat u ontevreden bent over uw overstap. Wij geven u hierover graag meer uitleg.

Op 29 augustus 2017 ontvingen wij uw aanmelding voor een 5-jarig energiecontract. U ontving hiervan per mail een bevestiging. In deze bevestiging vindt u informatie over wat u kunt verwachten van uw overstap naar NLE, onder andere dat NLE vooraf termijnbedragen incasseert.

Daarnaast stuurden wij u op 7 september 2017 het energiecontract per e-mail toe. Ook in deze e-mail laten wij u weten dat NLE vooraf termijnbedragen incasseert. Ook wordt u hierop gewezen in de bijbehorende voorwaarden van uw energiecontract.

Na verzending van uw energiecontract, heeft u twee weken de tijd om uw aanmelding kosteloos te annuleren. Aangezien NLE geen annulering van u ontving binnen de gestelde termijn, kwam uw overeenkomst tot stand. Het is dan ook niet meer mogelijk om deze te annuleren, u ging immers een 5-jarig energiecontract aan.

Bij een overstap naar een andere energieleverancier is het goed mogelijk dat u eenmalig twee termijnbedragen betaalt, één aan uw vorige energieleverancier en één aan uw nieuwe energieleverancier. Wanneer de levering door de nieuwe energieleverancier wordt gestart, wordt de levering bij de vorige energieleverancier automatisch beëindigd.

De startdatum van de levering door NLE staat gepland voor 3 februari 2018. Wij zullen op die datum de meterstanden uitlezen en doorgeven aan uw vorige energieleverancier voor de opmaak van uw eindnota. Termijnbedragen die u nog aan uw vorige energieleverancier betaalde, zullen hierop worden verrekend met de kosten van uw verbruik. De termijnbedragen die u aan NLE betaalt, zullen uiteraard op uw jaarnota worden verrekend met uw verbruikskosten.

Omdat u tot bepaalde meterstanden afrekent, betaalt u in geen geval dubbel.

Gezien bovenstaande kunnen wij u dan ook niet meedelen dat wij zullen overgaan tot het annuleren van uw aanmelding.

Tot slot attenderen wij u erop dat u voor Alles-in-1 ook vooraf betaalt.

NLE Klachtafhandeling
    BBarmes
    Dit aanbod heeft telefonisch plaats gevonden.
    De mail zullen wel verstuurd zijn, ik Had toen geen Internet verbinding dus niet ontvangen,
    zodra ik geld heb zal ik u betalen dan, zal helaas niet voor 1 februari. lukken. Ik heb het contract niet kunnen lezen, dus die fout ligt dat bij mij, excuses.
    zodra ik een beter energie aanbod krijg zal ik zeker overstappen, en deze fout niet nogmaals maken.
    mijn excuses

Ook een klacht indienen over NLE?