Klacht NLE: Contract niet getekend en toch geldig?

waardekeuring

Geachte heer/mevrouw, Ik heb de band inderdaad ontvangen maar was op dat moment in de veronderstelling dat ik nog bedenktijd had en dat ik een handtekening moest plaatsen onder het contract. Dat laatste is niet gebeurd. Ik destijds aangegeven dat ik dit niet wilde, maar kon volgens NLE het contract niet mee beëindigen zonder forse boetes. Zie bijgevoegde mail. Ik had een aantal keren reactie per mail gevraagd aan NLE maar ze reageerden niet totdat ik een mail heb gestuurd waarin ik aangaf dat ik de termijnbedragen zou gaan storneren als ze geen reactie gaven.
Graag uw reactie Met vriendelijke groet, Roel Dekker M: 06-51338632 T: 0543-564353 Wooldseweg 66 7108 AB Winterswijk-Woold

Graag wil ik de vrijheid om eventueel het contract op te beëindigen zonder een boete te moeten betalen.

NLE
    Beste meneer/mevrouw,

Wij controleerden uw aanmelding en geven u graag meer uitleg.

Op 24 april 2017 had u telefonisch contact met de Besparingspartner. Tijdens dit contact werd u een aanbod gedaan, waarop u telefonisch op inging. Er werd samen met u een bandopname gemaakt, waarin meermaals duidelijk wordt aangegeven dat u een energiecontract afsluit bij NLE Zakelijk.

Wij vinden het uiteraard jammer om te horen dat u in de veronderstelling was dat u het energiecontract diende te tekenen, dit is niet het geval. Door middel van het maken van een bandopname en het versturen van het energiecontract door NLE, sluit u een overeenkomst af.

Wanneer u bij NLE een zakelijk contract aangaat, heeft u 7 dagen de tijd om uw aanmelding te annuleren. Deze termijn gaat in vanaf het moment dat NLE u het energiecontract toezendt. U reageerde helaas buiten de gestelde termijn, waardoor het niet meer mogelijk was uw aanmelding te annuleren. Dit werd meermaals met onze Klantenservice besproken en bevestigd.

Aangezien uit onze gegevens blijkt dat uw aanmelding op de juiste manier tot stand kwam, kunnen wij u dan ook niet aangeven dat wij zullen overgaan tot het aanbieden van een kosteloze ontbinding.

Geheel onverplicht en uit coulance zijn wij bereid de opzegvergoedingen te crediteren, wanneer u bij NLE een particulier energiecontract afsluit voor de minimale looptijd van het huidige energiecontract. Uw zakelijke energiecontract zal dan worden overgezet in een particulier energiecontract.

Mocht u hier niet mee akkoord gaan, zal NLE opzegvergoedingen van €100,00 per product per niet uitgediend jaar in rekening brengen voor het zakelijke energiecontract, wanneer u voor de einddatum van het energiecontract overstapt of de levering beëindigd.

Wij horen het graag wanneer u hierover nog vragen heeft.

NLE Klachtafhandeling

Ook een klacht indienen over NLE?